Selasa, 9 September 2008

Bertemu Kembali......

Assalamualaikum... bertemu kembali setelah berbulan2 blog aku ni block... itu ler padahnya kalu menggunakan kemudahan kat opis...hahaha.... alkisahnya kenapa blog aku skali terblock...Ha... ini adalah segelintir individu yg suka membuka laman web yg ada satu kaler tuh...pastu melayari internet time waktu keje...lbh krg camtu lah citernya... pehtu org yg ditugaskan utk memblock semua laman web ni bukan lah dalam kategori yg pro maka habis semuanya... (mungkin vendor kot)... tapi setelah mendapat pelbagai rungutan termasuk sekali dgn bos2 dgn kelembapan internet... maka tetiba jer one day aku tengok semua yg dah terblock tu ok kembali..apapun alhamdulillah... sukahati aku.....

Bila dapat peluang menjengah blog2 kengkawan...wah semua dah bermacam2 citer....mcm2 perubahan....

oklah ni mengenai perkembangan terkini aku yang sememangnya dah berkembang nih...

keluarga aku - hubby aku masih menetap di KL dan aku ngan anak2 masih di seremban... MUngkin aku akan membuat perbincangan yg serius kot lepas ni ngan hubby untuk putuskan ke mana haluan kami... rasanya dah tak larat nak dok asing2 nih... kalo aku yg kene beralah aku akan ikut lah ke mana sahaja hubby aku pegi...
anak2 aku plak...ermmm dah tentu lah semakin nakal... si kakak tu kira dah boleh tahan la..walaupun kadang2 saja jer dia buat perangai... yg tengah tak tentu hala lasaknya mesti lah busyuk masyam aku yg sorang lagi tuh.... ligatnya masya-allah... hari2 ler aku jadi tarzan... tapi diorg tak heran pun.... tapi tuh lah penghibur lara aku.... malam 2-2 mesti berkepit bawah ketiak aku.... anak2 aku ni over peramah semua org yg diaorg jumpa semuanya di lambainya...dan akan cakap hai.. tak kira lah melayu ker..cina ker.. india ker... rasanya mamat bangla yg lalu depan umah pun diaorg tegur...sampaikan aku plak yg naik takut dgn keramahan diorg nie... tapi yg bestnya... ramai plak yg suka ngan diorg... hish..hish..menurun perangai sapa la agaknya diorg nih...perangai aku ker hubby aku.... muahahah......

aktiviti di bulan ramadhan - ermmmmm.... biasa jer lah...sehingga ker hari ini aku masih lagi berjaya berpuasa... kalo rezeki aku baik mungkin aku berpuasa penuh.... kalo tak cam biasa laaa.... memandangkan aku sensorang tanpa hubby so aku tak ler xcited sgt nak memasak... kdg2 masak ala kadar jer... yg paling simple. ada masa aku beli jer... ye lah anak2 aku bukan nya tau memilih lagi..lagi satu diorg bukannya posa... hahaha...masak cekodok pun diorg laju jer....nak beli selalu pun kat rumah aku tak de bazar ramadhan... kalo ada pun sungguh tidak menarik perhatian aku....

persiapan raya - ntah tahun ni aku tk berapa xcited sgt lah plak nak membeli baju raya... disamping tailor sblh umah aku dah pindah..malas aku nak beli kain... ingat nak beli baju dah siap jer lah raya nie..termasuk untuk anak2 aku... tahun ni tak berapa nak memikirkan tema sebabnya hubby aku baru dpt baju melayu berwarna putih kawan dia bagi...kawan dia baru jer skali pakai pehtu dia kata besar lah apa lah... tapi apa kebendalah kawan dia tu beli baju kaler putih bengang plak aku... susah aku nak match kan ngan baju2 aku... silap2 nanti aku cari lain baju hubby aku nanti....

ok lah..pasni insya-allah aku nak membebel lagi.... dah time aku nak mulakan keje??? aku ada keje ker??? tipu jer...aku mana keje ari ni.... pasni lepak dok baca buku citer... jemu kang aku main game...sampai lah keje dtg kembali... best tak keje aku???

4 ulasan:

  1. Oit...panjang citer.maklum ler balas dendam tak menulis 6 bulan. Selamat berpose ek..

    BalasPadam
  2. wah..dah leh berblog semula ye..okla tuh..klu tak tak tahu citer ko kan...apepun selamat kembali ke dunia blog yek....

    ko sememangnya harus berbincang pasal PJJ ko tuh...sian anak2 ko..dan sian ko gak...jauh dengan suami ni..alahai..klu aku...sanggup la aku tukar keje....tak sanggup aku nak pisah...ko tu kira okla kuat...boleh pisah ngan hubby ko selama tuh...

    BalasPadam
  3. nbk466 : haah btul...ni balas dendam laaaa... selamat berpuasa gak...

    puterisatu : selama ni bkn tak bincang pun...pehtu diam kn jer... nak pindah tu syg plak kt akak yg jaga anak aku tuh..

    BalasPadam
  4. weh...ada plak sayang akak jaga anak ko...sayang akak bb siter ke atau sayang laki????...hiks...

    BalasPadam