Rabu, 24 September 2008

cite saje2 sebelum cuti raya...

Dah sampai penghujung puasa ni makin malas plak aku nak meng update blog... ntah ler...nak kata bz idok ler sgt..biasa jer..cuma kalo dok ngadap pc mula la aku menguap2....

Camner persiapan terakhir korang?? dah selesai semuanya??? aku kuih tu dah ada la skit2... dan buat pertama kalinya tahun ni aku bersemangat nak buat biskut sendiri.. Maka hasil yg aku dapat setakat ni ialah biskut almond london.. tapi nak menyiapkan biskut nan satu ni pun mcm nak perang ngan anak2... time aku nak buat ni lah diorg sibuk tak nak tido la..itu la ini laa..alhamdulillah...siap jugak la akhirnya... hasilnya pun aku rasa ok lah untuk org yg pertama kali buat biskut cam aku nih... maklum saja la nak beli tak sanggup aku.. untuk 100 biji jer dah sampai rm38.... Insya-Allah..tghari jumaat ni ker aku nk pi cari baju anak2 aku..ala bukan byk pun setakat sehelai dua.. anak2 ni cepat membesar... nanti membazir je kalo tak muat... lagi pun bakal adik ipar aku dah belikan baju untuk adik ngan kakak..

Masalah balik kg pun semua dah settle kan?? sbb tentu masing2 dah bincang nak balik mana ataupun dah buat sistem giliran.. tapi ni la..aku nak story skit pasal kawan aku..opis mate aku ler... dia punya la xcited sbb tahun ni dapat beraya kat kg dia.. dia pun org pahang.. asben dia asal johor..tapi mak bapak dah dok kat ns ler... tiba2 kelmarin MIL dia suh balik.. jarak antara seremban ngan kg asben dia ni sejam lebih gak lah... kawan aku dah ler baru peknen..tgh mabuk2... dlm tak larat tu dia balik gak... tapi korang bayangkanlah.. tiba2 MIL dia suh asben dia balik sama2 balik beraya ke johor..balik konvoi.... terkedu kawan aku... siap bergaduh lagi ngan asben dia.. kalo aku pun aku akan pertahan hak aku... eiiii...apalah jenis MIL dia tuh.. udah ler tahun sebelum2 ni kawan aku itu kene balik kg asben dia... bukannya MIL dia tu tak kenderaan sendiri... sian aku tgk muka kawan aku tuh.. terus cam tak de mood jer dia... terus tak xcited nak amik cuti raya.. ye lah.. dah la boleh di katakan tiap2 minggu balik berbuka puasa kat kg asben dia...
Nasib baik la hubby aku bukan jenis yang mcm tuh... hubby aku apa2 hal dia bg peluang kat aku dulu...

4 ulasan:

  1. Looorrr siannye ye...Mak mertua ko kata gitu kat Nazri ye....naper sampai dia kata gitu tu..iyerla..terasala gak kan...tapi cakap mak ni...tak berniat apa2 kot..mungkin masa tu tengah geram...marah mak sekejap je....

    BalasPadam
  2. puterisatu: nazri sbnrnya terasa ngan adik beradik dia... ntah lah cik de, mentang2 la laki aku tu dulu jahat...tp sengal2 nazri tu kalo part kluarga dia bertanggungjawab.. hish..malas aku nak citer kang mcm plak yg tak elok kluar... sbb tu aku ckp diorg tatau mslh aku ngan nazri.

    BalasPadam
  3. klau aku cakap dulu aku rajin buat kuih, mesti ko tak percaya...tapi itulah realitinya...skrg aku jadi malas...sbb skrg aku sibuk kerja...dulu aku tanam anggur lepas spm...

    BalasPadam
  4. akumasihdisini : aku percaya..sbb lelaki ni kalo masak lebih terror dr pompuan..realitinya lah.. tapi sbb mungkin ko dah isteri kot.. sbb tu ko jd malas skit..hihihi..

    BalasPadam