Khamis, 11 September 2008

Saja2 jer citer.....

tup-tap tup-tap dah masuk ari ke 12 kita berpuasa... alhamdulillah aku masih dapat berpuasa penuh... aku bukan ada citer best sgt pun tapi sesajer gatal nak update... maklum laaa...udah ler blog dah lama bersawang...so skang tgh cuci2 sawang la..maklum lah raya dah dekat....

Hari rabu ari tuh, aku bawak anak2 pi klinik. Untuk check up jer... tapi adik yaya kena last injection. Alhamdulillah kesihatan anak2 aku memuaskan... Malah berat badan pun memuaskan.. kakak skang berat dia dah 16.1 kg... adik plak dah 12.5 kg... kakak dulu dah umur dua tahun baru berat dia 12 kg. tapi adik yaya baru 1 tahun 7 bulan dah 12.5 kg...

Sian aku tgk adik yaya kene inject... menangis gak la kejap..tapi kejap jer.. pastu ok.. kesan dari injection ni nanti kaki tak leh angkat... dan kemungkinan akan demam.. memula tuh ok jer... balik jer dr umah dia tertido... ermmm.. tersedar jer dari tido... dah rasa kaki sakit kot...start ler meragam. Merengek jer dia... sib baik adik aku ada.. sementara aku masak untuk berbuka adik aku la yg layan dia... malam tu asyik merengek jer... cakap sakit kaki..tapi bila rasa ok jer mula la nak melompat balik.. esoknya masa aku antar pi umah baby sitter pun tak berapa aktif sgt memula tuh... risau gak aku takut demam dia berlarutan... maklum saja laa si yaya ni tak leh demam... kalo panas sgt bimbang dia kena sawan tarik lagi... mungkin aku tak berkesempatan kot dulu utk menceritakan pengalaman aku bila yaya deman shingga sawam... tu yg takut bebenor kalu dia demam... cemas jer hati aku....

tapi masa aku ambik dia lepas balik keje...nampak dah ok... lega hati aku.... tgk yaya dah melompat2 cam biasa...

9 ulasan:

  1. patutlah lama x berblog...welcome back ya!

    BalasPadam
  2. yaya cucuk untuk 1 tahun 6 bulan ke...?

    BalasPadam
  3. mama ranggie : itu la kisahnya mama... tima kasih yea...

    puterisatu : haah..patutnya bulan lepas tapi aku ada hal tu yg baru ni baru aku bawak dia pi cucuk....

    BalasPadam
  4. kesian dia...yerla, mane ko tak risau, ko duk sorg2...sib baik sesekali adik ko dtg umah ko, x der la asyik ko tinggal 3 beranak jer....

    BalasPadam
  5. RM : aku bukan risau apa...takut demam dia panas sgt... laki aku kalo dgr dia demam pun tak senang duduk...risau giler...

    BalasPadam
  6. tima kasih sebab link kan blog saya kat blog nie...nanti saya link kan blog awak kat blog saya yer...budak2 memang camtu...minggu lepas anak saya demam dan batuk...2 beradik plak tue...mungkin perubahan cuaca...

    BalasPadam
  7. akumasihdisini : anak saya tu penah skali demam panas sgt sampai kene sawan tarik.. doktor dah pesan, kalo skali kena kemungkinan akan kena lagi..tu ler kalo dia demam saya ngan suami takut sesgt.. fobia tgk dia kene camtu.

    BalasPadam