Rabu, 17 September 2008

Hari ni dah masuk hari ke 18 kita berpuasa... hiks.. alhamdulillah sehingga ke hari ini aku masih lagi dapat berpuasa penuh... selagi blum raya mesti ler n3 pasal puasa ajer ler nampak gayanya...

Hujung minggu lepas aku berpeluang berbuka puasa di kampung... seronoknya tidak dapat di gambarkan... walaupun seringkas mana masakan mak aku tetap menyelerakan.... itu lah org kata air tangan ibu...

Minggu ni plak aku kembali keseorangan hanya ditemani anak2... Berbuka tanpa yg tersayang di sini.. huhhhh... tak dpt la nak gambarkan betapa sedihnya... itu untung lagi aku masih ada suami..cuma berjauhan tapi kalo yg dah x de suami tu tentu la lebih terasa kesedihannya.... Yang buat aku sedihnya bila hubby aku tk de ialah bila teringin nak makan sesuatu... tapi tak dpt nak cari... Penah hari ke berapa posa dulu aku menangis tipon hubby sbb tingin nak makan nasi kerabu.... siap menangis teresak2 lagi... bila hubby aku balik, beria2 dia carikan nasi kerabu... Malangnya nasi kerabu tu tidak menepati citarasa aku... tapi bila dah beria2 sgt nak makan, dan susah payah hubby bwk aku cari nasi kerabu...aku makan je la.. Hahahah... teruk btul aku mengalahkan org mengandung..

Hari2 dok pk nak masak apa... nak masak plak kene pk kan selera anak2 skali... nak masak pedas2 anak2 tak mo... tapi sbnrnya satu jenis jer aku masak... biasanya berkaitan dengan mee ler... Jarang aku masak nasi sbb anak aku suka makan mee. tak kira bihun ker mee kuning ker kuey teow ker..janji asasnya mee.... dan setiap kali aku memasak kat dapur, setiap kali tu ler qaisara akan melalak..ader jer yg tak kena... fuh memang kalo aku ikutkan hati tak mcm anak org aku kerja kan dia..tapi sabar2... dia kecik lagi... yg si kakak plak kuat membelasah dia.. sekejap cubit sekejap tampar.. sekejap gigit..adalah yg tak kena kat mata dia adiknya tuh... tu yg membuat aku cam tarzan.. hiii..kdg2 segan plak ngan jiran2 bila aku jeritkan anak2... abisss dah anak aku nakal... untuk bulan posa ni kdg2 aku bekalkan anak2 aku makan, nanti tak lah akak yang jaga diaorg tu kelam kabut sgt nak kene masak untuk anak2 aku...

Satu hal lagi..hari2 ajak aku berjalan..ya Allah..sabar jer lah aku... kdg2 aku biarkan jer diorg melalak..kalu aku btul2 penat... jenuh jugak la aku memujuknya... aku sebenarnya kesian kat diorg..tapi nak wat camner.. udah ler aku letih..lapor plak tu... tapi smlm aku gagahkan juga bawak diorg pi beli kuih... tapi tak larat ler nak beli kuih hari2, aku bukan makan sgt pun... smlm beli rm2 pun tak abis... diorg pun makan main2 jer....

Tak sabar nak tunggu diorg besar.. dan faham tentang kepenatan aku nie.... rasa2nya bila memikirkan keadaan macam ni..cukup ler aku ada 2 org anak jer...hiks.. ye ker??? tak per laaa...kalo ada rezeki the next baby projeckt 2010 ler.....

Raya tahun ni.. hubby kata raya kat kg aku... dia ngah kecik ati ngan family dia.. sbb nya nanti2 lah aku citer kan.. aku mmg suka tapi aku bukan lah nak ambik kesempatan di atas ke'kecik'an ati hubby aku tuh...mungkin balik gak kg dia...tapi kejap jer laaa...aku ni ikut kata big boss... boss kata raya sini raya sini la..kalo raya sana sana laa... aku tak kisah.....( tipu...dalam hati tentu la nak raya kat kg sendiri )... namun dah adat kita berkeluarga.. faham2 jer laaa..... kan..kan..kan.. btul2..btul2 ( macam ipin slalu ckp)...

5 ulasan:

  1. sama laa ngan aku...tengah kecik hati ngan family wife aku...so tahun nie raya kat umah mak aku...

    BalasPadam
  2. akumasihdisini : oo..ingatkan aku ngan hubby jer ada mslh kecik hati. rupanya ko pun sama yea...senasib la kita..

    BalasPadam
  3. hallu org chenor..org bera mai singgah..hihihi..salam kenal2..comel la anak2 akak..

    BalasPadam
  4. loor sian ko...lain kali lesen keta jangan simpan dalam wallet je...hiks...

    cecepat bincang tukar ke KL..leh berjiran ngan aku...senang aku bawak ko cari nasi kerabu yang mavelues kat kl ni...

    BalasPadam
  5. adlya : eiii..singah..singgah ler.. memang di alulukan.. tentu lah comel...mcm ibu dia..hiks...

    puterisatu : ermmm...dah bincang.. tp tk de keputusan... tak per pasni laki aku beli moto lain..bleh ler aku guna keta plak...

    BalasPadam