Isnin, 4 Jun 2007

ntah apa2 ntah.....

Seminggu baru saja berlalu...cepatnyerr masa. Sekarang dah masuk pertengahan tahun. Ermmm..aku plak dah beberapa hari tk meng’update’ blog. Ntah laa..keje tak byk tapi rasa cam sibuk jer minggu lepas. Akceli, rabu lepas aku amik cuti rehat sehari pasal bawak anak yang kedua, Qaisara pi klinik. Dah lama aku tk bercuti sebenarnya. Hubby aku plak mc..katanya sakit lutut… ( ye la tu.. )

Khamis tu pulak..keje cam biasa…Cuma hari jumaat tu..opis aku ader wat jamuan belah ptg. Sempena cc opis aku dpt tukar. Jumaat tu pulak…first day aku memulakan waktu kerja anjal. So masuk keje kul 7.30 pg dan balik kul 4.30 ptg. Hihihi..seronot nyer sampai umah awal….

Hari sabtu..biasa la. Selepas kejutkan hubby n dia siap2 g keje kul 4 pg…walaupun aku mengantuk macamana skalipun aku akan tetap bangun..selepas antar dia kat luar..aku akan pastikan aku dapat bersalam ngan dia..pehtu dia cium dahi ngan pipi aku..( walaupun aku bangun tak basuh muka ngan gosok gigi..wakakaka ) kalo tk buat camtu aku rase cam kureng jerk…dia dah g keje, aku sambung balik buat tahi mata…syok nyer dapat tido..kalu time cuti ni…sedar2 jerk…qaisara dah merengek2 nak susu. Si kecik tomei aku tu biasa laa…kalu aku cuti ni dia 24 jam ngan susu ‘cap gantung’… Waaa..aku ngantuk lagi..tapi bila si tomei tu dah bangun.. alamat nyer aku dah tak leh tido….lepas qaisara bangun si kakak pun bangun jugak …lagi la aku aku tak leh dah nak tido…

Hari sabtu dan ahad aku lalui dengan melayan karenah anak2. Qistina, si kakak selalu jerk menaikkan kemarahan aku. Mana tak nyer…kalu tak mengusik qaisara mesti ader jer perkara2 yang di buat nyer. Letih buat sepah kang dibantai nyer melalak…Macam kene belasah pulak dia melalak..hai…tu yang buat aku pening...bila aku bawak dia keluar, dah tak mo masuk pulak… aduih laa anak aku… tapi tau tak kadang2 bila dia melalak bersungguh2 tu risau pulak aku…kot2 dia sakit ker…mak aku selalu kata..dia kecik lagi tak tahu nak cakap kat maner sakit nyer… sbb tu bila tengok dia menangis lama2 camtu aku jadi kesian… aku pun tak tahu laa… aku memang tak sampai hati nak marah dia teruk2…mungkin anak aku tu tension dok terperap kat umah jerk..nak bawak jalan2 pun, kengkawan yang dekat2 umah summer balik kg…nak tunggu hubby aku balik…alamat nyer sampai malam la….sian anak2 aku….

Memang melayan 2 orang anak buat aku terkejar2…sumer keje aku buat. Kalo hari cuti aku tak harapkan mak aku buat keje umah...hari keje pun aku still buat keje umah..Cuma mak aku tolong sikit2 jer..dia nak jaga anak2 aku masa aku keje ni pun alhamdulillah laa...banyak dah senang nyer aku...ni kalu qaisara dah besar lagi laa meriah nyer umah aku. Ini pun aku tangok qaisara dah boleh tahan dah ligatnyer...nampak mcm boleh bersengkokol jerk dua beradik tuh....tunggu masa je nk menjadi huru hara...wakakaka..bak kata adik aku..penjahat kecil...nanti kan pembesaran diorang..mau terlingkup... wallahhualam...semoga diorang menjadi anak2 yang baik bila besar nanti...

2 ulasan:

  1. kak KL07, nanti uplod le gambo anak2 ek..tingin nak tengok..kat profile tuh kecik sgt..hehe

    BalasPadam
  2. Insya allah.... nnt akak upload kan gambar diorang...tunggu yerk luna...

    BalasPadam