Ahad, 10 Jun 2007

sakit pinggang...lenguh2 badan

Tra..la..laa..lala...seminggu baru jer berlalu lagi...sekejap je kan. Minggu ni dah masuk 11hb Jun. Anyway korang mesti gembira kan.. Sabtu yang lalu ( 9hb Jun ) Pak Lah dah mengakhiri zaman duda nya... Kita doakan jer lah kebahagiaan beliau.

Rindu lak aku kat blog ni...Hihihi...Akceli..aku ni dari ptg khamis dah mengular... ( Punch card dah guna thumbnail pun leh ngular lagi )... Sbnrny bukan mengular.. tapi aku pi bawak qistina ke klinik. Ari tu dia kene cucuk untuk satu tahun setengah.. Ni la aku nak story sket pasal qistina... sebelum giliran dia tuh..ader beberapa org baby yang kene cucuk dulu...masa tuh aku dukung dia.. dia tgk je.. ye laa baby2 tu lak, bila kene cucuk mesti nangis. Pastu aku rasa, dia dpt agak yang dia pun bakal kene inject gak... bila sampai giliran dia.. aku pun duduk la kat kerusi yang disediakan. Dia pun apa lagi siap meronta2... Jenuh aku pujuk dia.. Nurse pelatih tu kalo nak bagi injection kene ader nurse senior yang tgk...sementara tunggu nurse tu datang dia dah tak leh diam dalam dukungan aku... masa kene cucuk tuh dia nangis sekuat2 hati...alahai anak aku...kluar dari bilik tu aku terus sapukan dia ngan minyak panas.. kata orang untuk mengelakkan bengkak.. aku call hubby tanya dia dah balik ke belum... dia kata dia masih keje. So nampak gaya nyer kene lah kitaorg balik sendiri. Aku saja bawak anak aku naik bas. Nak adventure la katakan... masa tu aku tgk anak aku ok jer..sbb ari tu aku tgk anak member aku sampai tak leh nak angkat kaki sakit.

Seronok anak aku dapat naik bas..maklum la bukan slalu dia dpt jenjalan camtu. Balik umah dia tetap ligat macam biasa... skali...dalam kul 6 ptg tuh dia dah mcm mengantuk.. mak aku wat kan dia susu...bila dah nak lelap..tetiba dia menangis.. melalak2 sekuat hati...aku tgk kaki dia cam dah tak leh angkat.. sah..dia baru terasa sakit...dia menangis sampai aku tak leh nak buat apa... aku tuam kan dengan air suam pun dia marah...jenuh aku pujuk dia...yang aku geram tuh..bila time iklan kat tv..bleh plak dia berenti menangis tgk iklan tuh... pastu sambung balik menangis.. nak marah kesian...tapi kalo dah namanya nurul nasrin qistina...rasa ok jer skit...ligat semula..walaupun jalan dah terhencot2.. badan dia pun rasa dah panas. Tahu2 jer la nak bagi dia makan ubat..susah nyer..banyak yang kluar dari yang masuk dalam mulut... aku paksa gak dia makan. Hubby aku suruh aku ambik cuti hari jumaat tu. Takut2 kalo qistina demam...kalu dia buat hal...mahu parah mak aku di buatnya... memang sepanjang ari dia asyik merengek..mengamuk...dah hencot2 pun sibuk lagi nak ke hulu ke hilir...

Hari sabtu lak...pepagi lagi masa si kenit 2 orang tu tido... aku start melipat kain baju.. kalo qistina dah bangun kang...abis semua yang aku dah lipat tu dia angkut sana sini...qaisara lak malam tadi nyer tido lewat...bangun pun lewat gak laaa... ntah berapa lama agak nyer aku tak melipat kain...penuh sebakul besar. Sampaikan diorang dah bangun pun aku tak siap2 lagi melipat..bila dah bangun tu paham2 ajer la...sampai kul 11 lebih baru aku siap melipat kain baju.. aku cakap ngan mak aku, ari ni dah buat ikan masak taucu je..lepas jer siap susun baju...aku jemur baju lak...sib baik la aku guna washing machine auto..memang sesuai untuk manusia pemalas cam aku nih... masukkan kain baju..taruk sabun..bukak air.. tekan suis...gasak laa dia nak buat apa...tau2 dah siap... tih..tih..tih..pehtu baru gie mandi... dah siap..gie kedai jap pasal nak beli taucu...qistina apalagi tk lepaskan peluang laa..nak mengikut...dah laa ikut g kedai..nak upah lagi... nak tahu apa paberet dia??? Minuman yogurt tuh...setaip kali g kedai mesti aku kene beli air tuh.. apa2 perisa laa... setakat masak ikan taucu ngan masak nasi tuh bukan lama mana pun… sekejap jer dah siap… masak jer, aku terus ajak mak aku makan.. qistina biasa laa.. nasi panas…kicap ngan ikan goreng…baru ler dia lalu makan…tengah2 makan…aku dgr cam ader keta kat depan…tgk2 adik aku yang dok s.alam tu datang.. melompat2 laa anak aku..bila cik de dia datang… petang nyer kitaorg lepak2 jer.. hubby aku balik keje awal lak ...dekat2 kul 4 dah sampai umah... akak sebelah umah aku lak..bagi nasi beriani ngan lauk orang kawin..hai rezeki...rezeki.... sebelah malam tu..aku ajak adik aku gie beli pampers anak aku...kat manjaku ( one stop baby center ) senawang... aku mmg slalu cari barang kat situ..sbb harga dia memang boleh tahan laa... especially pampers. Sebelum balik aku ajak adik aku singgah kat sebuah kedai kain..kawan aku cakap kat situ murah2...kitaorg saja jer nak tengok2...tapi mmg btul...murah2 kain pasang kat situ.. ya Allah..naik rambang mata aku tgk kain kat situ...tapi takat tgk jer laaa... nnt laa..bila ader duit nnt aku pi situ lagi....

Hari ahad??? Aku buat apa??? Syyhhhhh…jgn cakap ngan orang.. aku pi cuci umah baru.. akceli aku nak pindah umah..dalam masa yang terdekat nih...nak cari umah yang lebih selesa. Anak2 dah semakin besar. Hubby aku cari umah yang ader garaj.. ruang tamu yang lebih besar...rumah nyer sama jer...tapi umah yang aku duduk skang ruang tamu tu kecik..tapi dapurnyer luas... anak2 aku..terutama nyer kakak tuh...dia nak bermain pun tak selesa...pasni bleh la kakak main2 puas yer....garaj tu pun sbb sesekali nak bagi dia main kat luar..tk laa..asyik dok dalam umah jer... dekat sehari aku membasuh umah tu...dari kul 11 pg...sampai kul 4 ptg...sib baik adik aku ader tolong..balik umah...lenguh2 badan aku.... pingang seme sakit....macam nak demam aku di buat nyer... malam nyer mak aku tolong urut2 kan badan...iskkk..iskk.. tak patut aku kan??? Patut nyer aku yang urut mak aku...ni aku lak yang minta dia urutkan... tima kasih mak... pejam celik..pejam celik... dah abis seminggu... ari ni bermula laa minggu baru...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan