Isnin, 20 Ogos 2007

SEMINGGU YANG BERLALU

lama gak laa kan aku wat n3 nih...round2 kat blog kengkawan..skali tengok kene tag ngan luna... padan muka aku...sabar ye luna..nanti akak jawab tag tuh..

seminggu berlalu cepat sungguh...isnin lepas aku + separuh la family pi convo adik aku yang ke 4 di UKM...alhamdulillah dah selesai dah pengajian peringkat ijazah...rasanya baru jer aku antor dia mendaftar sebagai student kat situ. La ni dah sambung master lak...sebagai kakak tentu la aku bangga.

dan seminggu gak la mak aku dpt melepaskan rindu ngan anak2 aku.. sbbnya mak aku stay umah sepanjang minggu lepas... seminggu gak la anak2 aku tak dihantar ke rumah babysitter diorg....

weekend antar mak balik kg..aku balik ngan adik2 n anak2 aku jer..hubby ke stay kat opis ari ahad tu..pasal opis dia tgh wat renovation.

jom..aku nak citer pasal si kenit aku yg 2 org tuh...

ahaksss...adik yaya dah semakin ligat...ari ni genap 7 bulan 4 hari dah umuq dik yaya.. dia sibuk nak belajar memapah sana sinun...pehtu jatuh tergolek...menangis sampai meleleh2 air mata. dan paling membanggakan aku...dik yaya dah pandai minum menggunakan penyedut... sebab kakak dulu dah setahun baru pandai...eksyen jer dik yaya skang...kweng..kweng...


yaya keletihan..masa gie konvo cik teh dia ari tuh

kakak??? yang ni lagi pening kepala aku... aku tak tahu laa, aktif dia semakin bertambah2.. takut gak aku sbb bebaru ni aku tukarkan susu dia daripada dumex ker dutch lady123 perisa coklat... pehtu aku bagi lak dia makan vitamin C...dah dia buat vitamin tu cam gula2 lak... kalo tak disorok...alamatnya bleh abis sebotol sehari... tapi alhamdulillah...selera makan dia bertambah skang nie...org kata membujur lalu melintang patah...sumer dia belasah...kejadian pagi tadi yang aku nak gelak pun ader... aku biasa bangun dalam 4.45 pagi...pastu aku wat la keje apa2 yg patut..sekali aku dgr yaya menangis... mcm lemas jer...laaa.rupanya kaki kakak dah tindih kepala dia...alahai...sian si yaya..kakak plak mmg tido tak sedarkan diri.... kadang2 aku kesian kat kakak..dia sentiasa nak kan perhatian dari aku...kalo dapat menempek aku tuh bukan main suka lagi... aku rasa aku tak penah bezakan diorg berdua. cuma yaya tu kecik lagi kene perhatian lebih skit..tu kot kakak jeles... kesian kat anak2 aku....


kakak yang tak penah melupakan botol susunya...wajib dibawa ke mana sahaja. kalu tak satu hal nak melayan dia mengamuk...

3 ulasan:

  1. Umur kakak berapa ek? My KAKAK pun tukar her 'milo' ker dutch123. Jugak bagi multivitamin dgn Lysine sbb KAKAK susah nak makan nasi. Mmg tambah lasak especially sejak dapat adik nie..sindrom 'K.Long' agaknyer..

    p/s : Hubby keje apa/mana skg?

    BalasPadam
  2. muahahaha..berkungfu la ko ngan bebudak tu ye..itu anak pompuan tuh..klu anak lelaki lagi lasak tuh....muehehehhe....sama Aqilah..Aqilah pun dah minum Dutch lady step 1....mama ngan papa dia nak kasi susu mahal..dokla beli isomil ..dulu snow....dah tak nak pulak..dia tolak2 ngan lidah je...kasi dutch lady elok plak dia nyusu..sabar jekla anak aku tuh...dia sedar kot dulu mama dia ni orang susah..minum susu cap gantung je dulu....

    BalasPadam
  3. nbk466 : umur kakak skang baru jer 1 tahun 8 bulan. tapi sumer org kata dia dah 3 tahun sbb dia tinggi. ikut gen bapak dia. kalo mak dia tak berapa nak tinggi laa... ooo..KAKAK nbk466 pun susah makan gak ker??? sama laa kalo camtu...

    hubby skang keje ngan gomen kat KL.. baru jer dpt keje nih...

    puterisatu : muaheheheh.... yaya pun minum susu dutch lady tu gak.. almaklum la anak org susah.. dulu aku bagi lactogen... tapi sesaja tuko kan dia susu lain..takut dia boring...tapi yaya tetap ngan susu cap gantung ibu dia jer... tak dapat yg nih mau mengamuk sakan dia..

    BalasPadam