Khamis, 9 Ogos 2007

LETIH ...& NAK TAMBAH ANAK???

Semalam..semasa lepas menunaikan solat zohor…aku join beberapa opismate yang masing2 tgh me’touch up’ muka. Sambil2 tu mulut pun bercerita la( bukan citer kuat2 ..citer slow2 jer) nama pun dalam surau...asalnya opismate aku yang bernama kak Zue cakap.. hubby dia penah tegur…kalo gie keje bukan main wangi nya tapi kalo nak ehem..ehem… tak de pun nak pakai wangi2…

Si Lin plak menyampuk..dia kata..kalo dia plak hubby dia yang suka pakai wangi2 kalo nak bersama…pakai deodorant laa..apa la..so si Lin kene la paham kalo hubby dia pakai camtu…

Dan salah satu cerita yang aku rasakan ianya turut berlaku pada aku..ialah mencari masa untuk “bersama”…alasan diorang rupanya sama ngan aku.. letih dengan macam2 kerja rumah selepas balik daripada keje. Tunggu anak tido dulu….depa dah la ntah kul berapa tido..kang nak tido kan depa dah maknya tido skali…hihihi…awal2 tadi bukan main berjanji ngan hubby…tapi kalo dah bertemu dengan bantal…masya-Allah..sedapnya…
Semua janji hanya la janji kosong…maka berputih la mata si suami bila dah tido berdengkur2..muaheheheh… kadang2 permintaan si suami dah mcm tak ikhlas la plak…org kata buat memang buat tapi ibarat melepaskan batuk ditangga jer la… apatah lagi untuk keseronokan sendiri..langsung tak terpikir dah..Aku ingatkan aku sahaja yang mengalami masalah seperti tu..rupa2nya rata2 kengkawan aku pun camtu…masa diorang sembang tuh aku tak menyampuk pun… tapi aku cuma senyum jer..sbbnya sama cam terkena ngan aku gak la…. Bukannya sengaja..tapi mmg btul2 letih…itu aku yang baru ader dua anak..kalo yang anak berderet tuh camner ekkk???

Itupun hubby aku dah berbunyi ajak tambah lagi…cheh..baru jer minggu lepas dia cakap ngan aku cukup la dua orang sebab dia dah tak larat nak layan karenah anak kalu ramai2… yang dua pun dia dah pening kepala…aku cakap ngan dia paling cepat pun sampai umur yaya dah 3 tahun…at least diaorang dah pandai nak uruskan diri sendiri…serik rasanya tengok keadaan kakak yang cepat sangat beradik…aku nak bagi perhatian btul2 dulu kat dua org ni..baru laa pk nak tambah ahli keluarga……

7 ulasan:

  1. muahahaha...itu memang adat orang ada anak kot ye...tapi...quality masa `bersama' suami tu perlu ada cik anak ku sayang...aku baru sorang..mungkinla leh kata cam tuh...klu dah 2-3 dan 4 nanti..silap2 tunggang langgang jadinye..muahahhaa...so far so good aar lagi...huhuuuhuuu...

    BalasPadam
  2. Tuh ler sbb sisuami kena ringan2kan tangan (bukan utk memukul, menanpar anak2 tapi) bantu wife dgn kerja2 rumah.. Baru ler bila sampai masa meminta tuh wife buleh ler jugak layan.. Tapi jgn tolong wife sbb nak dapatkan 'balas' jerk tau.. he..he.he.

    BalasPadam
  3. setakat ni mmg x de mslh...paling koman pun seminggu sekali..tp bak kata puteri1 la..anak sorg boleh la kot..kalau ramai2 tatau mcm mana...hopefully still boleh continue mcm ni :)

    kene ada target bhw masa bersama ni satu ibadat yg paling mudah dibuat :)

    BalasPadam
  4. alhamdulillah...setakat ni dlm2 kelam kabut tu seminggu skali tu ada laa...kene 'bagi' gak..kalo tak muncung panjang sedepa.. muaheheheh...

    BalasPadam
  5. salamm lawatan pertamaaa..hehehe...mcm2 erkk..

    BalasPadam
  6. wuishhh...entry ni cam x sesuai nak komen jerrrkkk....ekekekee....

    BalasPadam
  7. ~lovelyzz cornerzz~ : tima kasih la atas lawatan pertama itu...

    RM : ala..bukan 18SX pun..tak lama lagi bleh laa komen...

    BalasPadam