Rabu, 8 Ogos 2007

Rasa-rasanya macam dah nak naik bersawang dah blog ni...bukannya tak de cerita Cuma bila tahap kemalasan melanda...tak dapek nak menolongnya...

Ermmm...pejam celik pejam celik...dah masuk sebulan pun mak aku balik ke kampung. Alhamdulillah.. aku semakin dapat menyesuaikan diri. So rumah aku pun tak la macam ala2 kapal nak karam lagi...kira ok laa skit... oh ya..aku dah pun bertukar babysitter yang baru..yang lama tu pun Cuma sempat jaga 3 ari jerk..pehtu dia dapat projek lain so dia tak dapat nak bagi komitment untuk jaga anak2 aku. Babysitter yang baru ni pun dia yg tolong carikan. Alhamdulillah..babysitter baru ni seorang ustazah IQRA. Dia pun memang berpengalaman jaga budak.. campur kedua2 anakanda aku ada 4 org dia jaga. Tapi dua lagi tu dah agak besar. Seorang tu darjah 1 n sorang lagi dalam 3 tahun lebih.

Adik yaya pun skang pun dah semakin aktif.. dah mcm dah perangainya. Adik yaya dah mula merangkak. Tapi yang best nyer, baru jer pandai merangkak dah sibuk nak panjat2 org..bukan org jer asal ader menda yang dia boleh nak pegang... dia paling suka memanjat aku. Satu lagi dia suka sebut „warghhhh“. Lagi satu yang dia pandai..buat bunyi kat mulut dia..“pit..pit.pit“. Geram sungguh tengok dia buat camtu... hari2 kene gomol ngan aku...geram sangat bila tengok dia tersengih2... selasa lepas bawak dia gie check up kt klinik. Abis sume org dia tegur. Bertuah punya anak aku.. pehtu tersengih2...

Kakak??? Kakak biasa la...semakin bijak bercakap. Hobi baru kakak, suka menyanyi..kalo boleh satu hari menyanyi pun tak per...tak tak tahan lagunyer Cuma ..Cuma du du du..ama-ama(rama-rama)..alang-alang(belalang)...sakit kepala kalo dgr dia menyanyi..kena plak tengah malam...hai..sabor jer laa...kdg2 rasa nak gelak pun ader..time mood dia ok..dia ok laa...tapi kalo time dia nak meragam...sepanjang petang sampai ke malam asyik melalak... tapi kakak nih..kat umah babysitter dia mmg baik first class. Aku tanya akak tu, dia susah tak nak pakai pampers...kata akak tu ok jer...lepas mandi terus jer baring tunggu nak pakai pampers.. tapi kalo ngan aku... siap keliling satu umah.

Sabtu lepas aku n family balik ke kemaman. Singgah kejap jer kg aku coz nak bagi barang2 adik2 aku. Sampai kat Kuantan, hubby ajak singgah TC jap.. Masa tu dah dekat kul 7..kakak lak tgh syok melayan mimpi. Aku kejutkan dia ajak tgk pantai... masa tu dah dekat nak senja si sekejap je kitaorg lepak situ.. org mmg ramai...maklumlah hujung minggu. Dalam 7.15 mlm dah nak gerak balik. Masa nak masukkan kakak dalam keta, kakak melalak..sbb tak puas lagi dok situ.. dalam melalak2 tu aku bagi dia botol susu... pehtu ntah camner, layan blues dia sambung balik layam mimpi.. maybe penat kot.. adik yaya pun mcm tu jugak la..naik lenguh la lengan aku memangkunya..






macam ni la gelagat puteri2 aku semasa otw


kakak pose masa kat TC

hubby lak sekejap nak balik ahad..sekejap nak balik isnin... pehtu dia wat hal..jumpa kengkawan sampai tak balik2..tinggal kan aku n anak2 kat umah. Mula la aku hangin satu badan... tengahari ahad baru nampak muka..aku apalagi..aku cakap tak kira...aku nak balik ari ahad gak... dengan muka selamba aku mengemas kain baju.. eiiii...mmg aku bengang giler ngan hubby...ckp rindu kat mak dia..walhal dok umah tak sampai setengah jam...dah sibuk ngan jumpa kawan.. pasni kalo dia buat lagi...biar aku ngan anak2 tak yah balik... lbh krg kul 5 ptg, kami gerak dari kemaman. Tapi bengang2 aku ngan hubby tak sampai ke mana.. aku mana penah merajuk lelama ngan dia... pehtu we’ll ok dah... singgah kat kuala kemaman makan satar ngan otak2…aku plak suka makan sotong celup tepung….gerai yg mmg menjadi feberet aku ngan hubby ialah gerai AZIZ SATAR.. hihihi...macam nama artis lak plak... kalo dah sampai kuala kemaman mmg la kami shopping beli keropok lekor. Untuk sendiri, utk bagi kat jiran sebelah menyebelah, untuk babysitter kakak n adik tak lupa utk family aku. Sebagai buah tangan. Kakak plak dari tengahari lagi dah di bwk balik ke balok oleh SIL aku. Singgah plak kat balok utk amik kakak. Tapi we’ll mmg slalu transit kat umah FIL SIL aku...kul 8 lbh baru teruskan perjalanan...dekat2 kul12 baru sampai kt kg aku...ingat nak gerak balik terus ke seemban lps pick up adik aku yg nak tumpang balik... tapi hubby tak lrt...so tido la smlm kat kg aku... esoknya lepas jer b/fast terus gerak balik ke seremban...tak leh berlengah sbb roadtax keta hubby dah wassalam pada 05.08.2007.

2 ulasan:

  1. wah syoknye makan kopok lekor...si kakak tu klu bergambar tak pernah lepas botol susunya....muahahhaa..raya balik mana weh...balik pahang ke? aku balik pahang....syok aar..tak jadi balik sepang....huhuuhuuu...

    BalasPadam
  2. nampak gayanya tahun ni aku tk leh nk xcuse dh tk mo raya kat kemaman.. tk de alasan dah...dulu leh gak ckp aku peknen...tak kisah laa raya kat mana2 pun..FIL aku kn br jer tk de...so kali ni aku mengalah...hihihihi...nak keropok lekor meh la dtg seremban...stok ader lagi...

    BalasPadam