Khamis, 6 Januari 2011

KETE KU DILANGGAR...

Huhuhu.. sedihnya smlm keta chek kene langgar... kt depan opis plak tu kene hentam... kotak kuning ok... hubby aku yang salah ke mamat motor mangkuk hayun tu yang salah?? traffic light merah... seme keta berhenti dan bagi laluan utk keta kluar dan masuk di situ... apsal dia bwk moto cam jalan tu bapak dia punya???? dah le hujan, bwk le motor pelan2 skit mangkuk...


Kejadian tu berlaku lbh kurang dlm pukul 10 pg... pg tu kan KL hujan... jalan jam tok sah citer laa... aku plak singgah la klinik jap ambik tekanan darah... dpt time slip sampai kul 10..lps antar anak2 ke tadika, aku ngan hubby terus le pi opis... 


Ye lah benda nk berlaku... kita berhati2 org plak buat suka hati... dlm berhati2 pun kene jugak... aduhh.. x tahu le brape kos utk membaik pulih semula keta tu... sib baik la.. keta tu pakai tinted yg jenis berkualiti la skit.. ( aku dpt free voucher masa ambik keta ni dulu - tinted jenama COOL  WORLD ).. pastu hubby aku tmbh lg layer utk nampak gelap.. so di saat begitu ada jugaklah kebaikan tinted tu... sbbnya mmg cermin keta tu sbnrnya dah pecah berderai (retak seribu )... skrg ni cuma melekat kerana tinted tu je... rasanya kalo x ngan mamat2 tu skali yang masuk dlm keta... nasib aku plak x tahu le... mungkin semalam dh bermalam di hospital... Al-handulillah, aku x de apa2..cuma terkejut skit la.. masa hubby aku settle masalah tu , dia suruh aku masuk opis... dlm hujan, aku ni bukannya baik sgt lg dr demam, selsema ngan batuk...


Motor mamat tu pun boleh tahan le jahanam nya.. abis bahagian depannya tercabut... ermm..pastu mintak hubby aku byr separuh kos motor dia...ciss byk cengkadak dia...ingat aku ni tokei balak ker???? dgn alasan tu jln lurus, tentu le jalan dia... marah btul org2 kt opis aku ngan statement mamat mangkuk hayun lagi bertingkat itu...

camni la rupa keta aku skrg
 

Ermmm... tunggu le mana2 dana dulu utk membaikpulih semula keta 'pelana' ku itu.... adoiii...dugaan2....

1 ulasan:

  1. Hi salam, berenti kat garis kuning tu salah ler. Penungang moto tue pun ada salah dan tak salah.
    Mungkin dalam hujan basah nak cepat ke...Hujan kabur kan penglihatan dia. Maklumlah, mana ada wiper kat visor dia....

    BalasPadam