Selasa, 27 Januari 2009

Cerita Sepanjang Cuti 4 Hari

Upadate sikit..apa yang berlaku sepanjang cuti 4 hari lepas....

24/01/2009...

Menghadiri majlis perkahwinan anak Pengarah Hubby kat Taman Sri Gombak... Jalan mmg jam giler... kat Highway jam.. kat jalan biasa pun sama... fuhh!!! berasap dok dlm keta rasanya... dgn keadaan aircond yg kurang baik.... begitu dan begini dlm kul 3 lbh lah gak baru sampai ke majlis perkahwinan tu... nasib baik tetamu tgh ramai lagi... makan2 lbh krg.... kami pun balik ler semula...

yaya dah buat mcm2 aksi dah... pakai rayban terbalik ni mmg hobi dia

25/01/2009

Aku janji ngan anak2 nak bawak makan roti canai kat kawasan perumahan aku... hubby aku pepagi lagi dah kluar. ada urusan bisnes.. mueheheh..maklum lah sejak 2 menjak ni berjinak2 ngan dunia perniagaan plak.. tunggu punya tunggu kul 10 pg baru anak2 aku bgn... maka terkedek2 ler aku kluar 3 beranak menuju ke gerai roti canai....

Lepas maghrib plak.. hubby nak pi kl.. ambik brg. dia mmg nak ajak aku pi skali.. tapi mengenang karenah anak2 yg mmg tak bleh diam so kene pk 2,3 kali ler... memula tanya adik aku.. dia kata ada keje nak temankan... ntah camner saat2 akhir plak dia kata ok... anak2 bukan main seronot ler berjalan... tapi ye ler bak kata org tiap kali chinese new year mesti ujan.. mlm tu plak mmg dah lama bebenor tak ujan tetiba plak ujan.... nak dijadikan citer plak.. lepas jer tol sg besi... keta we'll cam terlanggar sesuatu.. ntah cam kayu ada..cam besi pun ada.. hubby berhentikan keta kat tepi jalan... check2 aku nampak hubby aku dah pegang kepala.. sah teruk nih... ha ko pecah tayar.. sport rim pun skali ler terkopak... bukan hubbby aku ajer yg kene... tapi masa tu tak kurang dr 10 buah keta yg tayarnya pancit disebabkan oleh 'benda alah' itu.. call ayah cu aku kat kajang suh dia ambik aku ngan anak2 n adik aku bwk balik umah dia... hubby aku plak settle kan keje mengganti tayar.. sib baik ler ada tayar spare..itu pun tak berapa ada angin... mujur jugak masa tu ada sorang pak cik yg sanggup tolong hubby... maka nak dijadikan citernye tersangkut ler aku kat umah ayah cu... hubby plak sorang jer pi selesaikan urusan dia... dan nak dijadikan rezeki plak dpt ler aku merasa lauk pauk kenduri sepupu aku bertunang kat kg mengkarak.. kg belah arwah ayah aku...

26/01/2009

Dalam kul 8 lbh hubby aku sampai kat umah ayah cu... lps b/fast terus jer kami anak beranak balik ke seremban sbbnya ari ni ada tetamu...wah gitu bunyinya.. akceli pada hari ni keluarga sebelah hubby nak dtg ke rumah kami... ni lah baru first time MIL aku sampai ke rumah kami... diorg seme dari melaka ... umah adik hubby aku... aku apa lagi sampai jer kat umah tak menang tangan ler ..mengemas... org dtg umah tak kan tak buat apa2... semalam hubby aku ada beli 2 pek mee segera.. nampak gayanya aku wat maggi goreng jer ler... lbh kurang kul 12 lbh diorg seme sampai... ha ko penuh satu umah.. husih.. mmg meriah.... aku plak kebetulan masa tu baru jer nak menggoreng... seronok aku..sekelipan semuanya selesai... hehehe... ayat biasa ler " tak yah susah2... kitorg dah mkn dah"... dtg umah aku tak kan ler aku nak biarkan diorg kelaparan.. family hubby aku bukannya jenis yg demand.. diorg tak kisah....

kak long dan adik bongsu hubby....


batrisya yang skang semakin agresif
... dan semakin bijak
ni ler geng sepupu.. yg masing2 pakat2 menyepah2kan

Lepas solat zuhur memasing pakat2 pi Nilai3.... ye lah dtg pun skali-skali... tentu lah diorg tk lepaskan peluang untuk jenjalan kat Nilai3. We'll pi 2 buah keta jer... sampai sana org dah tentu ler teramat ramai... udah ler tu suasananya panas terik... masuk2 jer dah kene lubuk yaya ngan kakak.. ha apa lagi.. tempat mainan..aduihhh..sakit kepala aku.. memasing dah start tarik anak patung sekor sorang... itu anak patung pastu ngan hp ler... maaf ler... anak patung tu jer lah yg aku belikan...

yaya tgh membelek2 mainan yg bakal dirembat oleh beliau

ibu... best arrr kakak dpt paw ibu... ini barbie doll saya...

yaya tak menang kaki berlari ke sana- sini.. bila aku pegang jer tgn dia siap ler digigitnya


tgk tuh... sempat lagi dia membebek yg ntah kali keberapa...

yg pakai tudung... anak sedara kami yg paling besar... dia anak tunggal.. so bila jumpa sepupu2 nya dia la yg rajin melayan....


Aku ngan kak long serta ida balik dulu... mmg pening kalo dok lama2 kat sana... Mak mertua ngan kakak ipar aku yg sorang lagi, Yati balik lmbt skit.. diorg dah ter'syok' shopping kot... aku plak tak tahan melayan karenah anak2.. dah ler cuaca panas. Sempat aku rembat kain langsir jer.. yg rega dia rm 4.80 semeter... Family kak long terus bertolak balik ke Temerloh coz ari selasa kak long kene bagi tuisyen... yg paling bestnya si KAKAK pun sama ikut balik... sibuk jer dia ajak abahnya balik kg... sian plak.. tu yg kami pos dia ke kg...
Aku agak dah tentu lah diorg balik nanti lapar.. dgn kepakaran aku yg tak seberapa ni..aku cuma menghidang nasi beserta ayam masak kicap dan sup sayur sawi ngan telur... mmg ala2 bersilat ler aku memasak.. sdg elok jer aku siap masak diorg sampai... begitu dan begini yg paling last bertolak dr umah kami yati... harap2 diorg tk serik ler nak dtg lagi umah aku pasni...
27/01/2009
Lepak jer kat umah.... bosan gak lah sbb anak dara yg sorang dah tak de... dah kurang kawan nak bergaduh... hari yg dihabiskan untuk mengemas-ngemas mana yg patut.....

2 ulasan:

  1. ewah cuti sakan nampak...aku cuti kat umah jer...jaga baby.

    BalasPadam
  2. biasa ler...sesekali...elok ler truh jaga baby.. mesti dah makin bulat anak ko yea....

    BalasPadam