Khamis, 15 Januari 2009

JENJALAN KE KUALA GANDAH.

Ari tu aku janji nak masukkan n3 pasal aku pi Kuala Gandah, Lanchang.. Ekceli, bkn jauh mana pon dr rumah aku.. Cuma tak berkesempatan nak pi jer.... so sempena cuti panjang masa krismas ari tuh... memandangkan adik beradik aku kesemuanya balik.. so kami merancang sesuatu... Atas permintaan mak aku yang nak pi tgk 'anak2 angkat' dia... ( hahahah.... sesedap aku jer).. Maka lepas zuhur kami pun menuju ke destinasi nya... Ye la, first time pegi.. mmg ler cam lama perjalanannya... Gitu-gini termasuk sesat.. adalah dekat sejam setengah baru kitorg sampai... itu keta yg hubby aku bawak... keta adik yg satu lagi tak sesat pun... sbb adik aku pernah pegi....

Last2 kami sampai sana dlm kul 4.30 ptg... ooo rupanya tempat tu tutup pada kul 5 ptg... Ye lah.. kami pun baru first time kan... dapat la gak tgk gajah2 tuh.... anak2 aku bukan main lagi.. ( suka tapi takut) .. Jgn kata anak aku... aku pun sama takut tgk gajah tu.. ngeri aku weh....


So tanya2 ngan pak cik yg jaga gajah tu.. dia kata kalo nak ikut aktiviti bersama gajah... kene dtg awal sket... dlm kul 2 bleh naik gajah.. pastu mandi kan gajah tu... wah! masing2 cam teruja jer... tak per ler pasni kalo nak pegi dah tau ler camner... n boleh berkelah2 gak kat situ...


ZOOM.... KUALA GANDAH. LANCHANG

Cik abg aku... kononnya nak merasa usik gajah... tapi tuh anak gajah jer tuhh....

Kakak pun sama penakut mcm ibu ngan abah..... Tu yg dok berdukung ngan cik de dia....


Yaya yang tetap maintain cool... masa mula2 nampak gajah tu dia ckp tu lembu.

Katanya gajah ni di bawa dr india.. namanya Locky Malar.. umuq dah 70 tahun....



4 ulasan:

  1. Loor....1 jam setengah tuh....baikla bawak Zoo negara lagi best....

    BalasPadam
  2. itu sbb sesat... kalo tak sesat tak sampai i jam setengah.... tak sampai sejam pun....

    BalasPadam
  3. aduii, nengok gajah ko anak beranak yerr...huhuhu....sesat marat dibuatnya ekk...

    BalasPadam