Isnin, 19 Januari 2009

17 Januari yg lepas.. anak dara kenit aku ni dah pun berumur 2 tahun... rasa cam kejap jer masa berlalu.... dlm pada kejap2 melalak.. itu ini dah 2 tahun pun dia... Al-hamdulillah.. perkembangannya pun baik... maklum ler.. dia masih memegang title anak bongsu.. tentu ler perangainya lain mcm sket.... manja terlebih... tapi dia mmg yg tak boleh duduk diam... segarang2 hubby aku pun mmg kalah ngan perangai dia... ataupun mungkin kerana faktor usia?? mungkin suami aku pun dah bertambah ler kot tahap kesabaran dia dgn kerenah anak2... sbb umuq dah meningkat.... hahahaha... gamaknyer lah....

Si kenit yang bulat ni... mmg dah terror bercakap ler.... tapi pelat ler lagi.... maklum lah.. dia ni hampir 90 % meniru apa yg kakak dia buat... yg paling gerun aku nengok skang kalo dia bergaduh ngan kakak... skang mmg dia tak bagi can dah kalo kene belasah ngan kakak... menerkam dia buat pembalasan... mmg aku ler yg jd tukang lerai... tapi kalo aku tak sempat tu mmg ada yg melalak lah.... bukan aku nak menangkan sapa2 pun... tapi mmg kakak ler slalu kaco apa yg dia tgh buat.. apa benda kat tangan dia kakak ambik... tu yg dia hangin semacam tu..

Lately ni lah dia baru minat tengok tv.... bukan ler aku galakkan.. tapi nak bagi dia dok diam... dah tentu ler dia paling suka nengok iklan... kartun pun dia dah pandai nengok... yg paling dia suka citer 'kampung boy'... bukan suka apa.. suka ngan lagu 'kampung boy' tu... bila habis jer citer siap termuncung2 kononnya bersiul cm lagu tuh... hahahah kelakar sungguh tengok muka dia masa tuh... pehtu dia minat tom tom bak... disebabkan tom tom bak tu pengacaranya aznil maka.. mcm2 aznil pun jd feberet dia... citer 'upin&ipin' ni tok sah ckp ler...sampai nak muntah aku nengoknya.... nasib ler...sampai kan kalo dah terlampau byk sgt kalinya... aku ckp 'upin' dah tido... kalo tak alamatnya tak merasa ler aku tgk citer lain.... HAhahah... itu ler karenah anak aku... ini blum lagi ngan perangai kakaknya... makin besar makin 'upgrade'' ler mulutnya...

4 ulasan:

  1. nanti bleh laa kita berbesan... ha ha ha

    BalasPadam
  2. amboiii....dah ader ader yg nak jadi besan ko dah yerkkk...waaaa, oklah tu besan ko cikgu nanti, silap2 time anak ko kawin nanti pak mertua nyer dah jadi guru besar...leh ngikis...muehehehe, ampun cikgu....slmt hari lahir buat yaya, makin tembam ler budak ni.....bagi dia diet skit arrr, jgn jadi spisis ko adik beradik udah....huhuhu....

    BalasPadam
  3. RM : bleh aku berbesan ngan guru besaq nanti.. nampaknya yaya skang masih terkawal lagi la pembesaran dia.. tp nak wat camner kalu dah spisis keturunan kitorg mmg besar2.. baik belah aku...baik belah nazri.. sama jerk....

    BalasPadam