Rabu, 8 Oktober 2008

Citer Raya.

Jengah2 blog kengkawan sumer dah update..sumer dah masuk n3 raya... aku gak yg ketinggalan....

Ptg Jumaat sebelum raya tu baru lah aku ngan hubby terhegeh2 cari baju anak2... balik keje tuh aku pusing2 kat bazar ramadhan kat dataran senawang... kat situ dpt lah sehelai dua baju diotg... pastu hubby bg cadangan ajak pi jalan TAR mlm tuh...hishhh... mmg aku pk 2,3 kali...tapi hubby kata kita pegi lewat ler skit... mungkin org dah kurang... kul 11 lebih baru ler gerak ke KL...ambik ko..org bukan makin berkurangan tapi bartambah...tension giler plak aku dok pusing2 cari baju raya dlm keadaan camtu...anak2 tu kami heret ler...last2 bukan baju anak2 yg dapat..tapi baju mak bapak nyer... kesudahannya kul 3 pagi baru kami gerak balik ke seremban... sampai2 umah terus sahur... aku plak janji ngan adik aku nak balik ikut skali balik kg hari sabtu tuh...kul 11 adik aku dah sampai umah...aku suh dia lepak dulu... sbb aku ngan hubby nak pi cari baju raya anak2 plak... kat KM Plaza.. akceli aku dah survey baju raya ni sebelum posa lagi kat KM Plaza.. sbb aku mmg biasa cari baju yg dah siap ker tudung ker kat sini... tapi ye la dah hubby aku kata kat KL lagi cantik2 dan murah2.... akhirnya dpt gak lah baju2 anak2 yg sedondon ngan mak ngan bapaknya... akceli tema ni bukanlah tema yg di rancang.... so nanti korang tgk ler camner.....

Balik jer kg...adik2 aku sibuk layan anak2 main bunga api... yaya steady jer dok cucuh bunga api..tapi kakak tu penakut skit ler...








semua dok sibuk layan yaya main bunga api...



Aku pun tak tahu apa yang aku sibuk kn kat kg.... aku rasa mcm2 benda lagi aku tak buat... memandangkan tahun ni kesihatan mak aku tak berapa ok sgt... pegi bandar temerloh cari barang..dapat yang ini yang itu tak de.. tu yg tiap2 dok berulang alik ke temerloh.... sampaikan nak melawat2 bazar ramadhan kat temerloh pun tak sempat... hubby plak ptg selesa baru sampai kat kg... adik bongsu aku awal2 lagi dah cakap dia tak larat nak wat lemang masa posa nih...tapi dia dah carikan segala bahan2 untuk buat lemang....so mlm raya tuh.... mak aku wat rendang jer...berapa tahun kebelakangan ni..family aku selalu masuk 'share'...'share' biasanya org kg aku kongsi beramai2 beli seekor kerbau...pastu daging tu akan dibahagikan sama rata... kalo ramai murah lah skit bayarannya..kalo tak ramai sebaliknya la... tapi biasanya mmg ramai la yg nak join sbb mls nak berebut pi beli daging.... aku plak ditugaskan untuk membuat sup tulang...dr tghari tu aku rebus sampai la nak berbuka...ha ko baru ler best nak makan.... pagi raya plak..wajib bagi family aku masak nasi putih...tapi kali ni mak aku masak nasi lemak dan di makan dgn rendang daging...tapi kesian plak aku ngan hubby sbb kt kg dia slalunya makan nasi impit ker...laksam ker... so pagi tuh aku gagah kan jugak lah masak kan kuah kacang beserta ngan nasi impit nya...pakai yg segera jer....tapi hari raya pertama tu ramai plak org dtg umah aku.. lepas zohor aku satu family ngan mak aku pi beraya kt kg belah arwah ayah aku di kg mengkarak... adik2 aku plak yg 4 org tuh sibuk nak membuat lemang.... mlm raya kedua baru ler lemang masak..


gambar raya kali ni...ini ler tema kami kali nih... tapi ni jer yg sempat disnap..



aku dan yaya... bergaya sakan

Hari raya kedua plak kami gerak balik ke kg hubby..hubby aku ni ckp jer cam apa..tapi hati dia kecik walaupun badannya beso... mana boleh tak balik kg dia..apapun dia mesti nak beraya gak ngan kluarga dia... aku tak kisah..ikut jer... tapi kat sana mmg meriah ler.. dengan hiruk pikuk si kenit2 ni semua... sedar tak sedar tahun ni dah ada 7 org... aduih...mak bapak memasing semua pening kepala layan karenah anak2...semua terkejut tgk ketembaman anak2 aku... diaorg semua tak sangka anak aku dah tembam giler...espacially si yaya..






Geng sepupu : Qistina, Danish, Iskandar, Anis & Qaisara

Ini lah sebahagian...geng2 yg menghuru-harakan rumah MIL.... yang paling nakal dan tak boleh duduk diam ialah budak rambut kerinting dok paling depan tu...susah sgt nak snap gambar dia dok diam2....

Oklah...aku tak dapat nak citer panjang...tengah byk keje...sbb tgh buat preparation untuk sambutan hari Q dan jamuan hari raya....

7 ulasan:

  1. kemain lagi ko nyer tema ekkk, sakan anak beranak...huhuhu...si kakak tu duk berdokong lagi yerk, mengah ko dibuatnya...dahla dua2 nyer tembam...sabor jer lerr...

    BalasPadam
  2. raya sakan gak tahun nie...cuma hajat nak beraya kat chenor tak kesampaiaan lagi...

    BalasPadam
  3. RM : sakan jgn tak sakan... dukung tu bukan apa..dia tak bleh nak dok diam... memang mengah aku dibuatnyer...

    akumasihdisini : nanti raya lenkali kita set time btul2...

    BalasPadam
  4. sonoknye beraya..maaf kak xsempat kol,raya bz sungguh,temerloh pun xsampai... lain raya kita kunjung mengunjung eh.. :)

    BalasPadam
  5. chenor tu dimana weh...
    kome lame dah tak ke chenor tu..
    last ari tuh time banjir besor tu

    BalasPadam
  6. adlya : it's ok... tak per, time raya ni lah kita nak berjumpa ngan sanak saudara... kita set time len kali...

    poyotito's : kg machang gelap tau?? kt chenor seberang... aok tau tak... masa banjir besor tu kome anak beranak terkandas semasa balik kg... so 2 minggu lepak kt sekolah..huhuhu...cedihnya mase tue..

    BalasPadam
  7. tau sangat weh..
    kome duk chenor 4 tahun.
    merata dah kome pusing..

    BalasPadam