Ahad, 12 Oktober 2008

CERITA BUDAK RAMBUT KERINTING...

















Gambar2 kat atas tu antara aksi budak rambut keriting nih..... Semakin besar makin byk perangai nyer... mentang2 ler dah dekat 2 tahun blum ada adik.... Walaupun dia lahir dlm keadaan aku tak bersedia dari segi mental dan fizikal... dan aku pernah berjanji tak akan memukul dia... tapi janji tinggal janji.. melihat kenakalannya... sesekali tangannya tetap kene lepuk gak ngan aku... Ligatnya macam lipas kudung.. tak boleh duduk diam... ada saja kenakalannya yg menyebabkan abah dan ibu naik darah... tgk ler tuh.. kat atas dashboard keta pun dia boleh landing... aksi ni di lakukan semasa abahnya tgh drive...
Namun disebalik kenakalannya itu, di samping sikapnya yg kasar, dia tetap pandai menghormati orang... tanpa di suruh dia akan menyalami org tua... dan akan minta di cium... dan sehingga kini dia masih tidur dalam pelukan aku.. tak sah kalo tak tido bawah ketiak... dan paling penting dia 'kuat bodek'... bila kene marah mula buat muka yg pasti menyebabkan org tak jadi nak marah kat dia... paling tidak bila dia nampak aku dah start nak marah dia spontan aku mencium pipi aku... aku pun jadi cair....
Apapun dia dan kakak tetap jantung hati aku....

8 ulasan:

  1. sama laa ngan anak aku yang no 2...tak reti dok diam...klau diam pun masa tdo atau masa dia demam...tapi nakal2 pun anak2 laa penawar duka lara...

    BalasPadam
  2. Hiks...dah jadi mak baru tahu camana rasa sayang anak...

    BalasPadam
  3. akumasihdisini : anak aku demam pun tak leh dok diam gak..aktif 24 jam..tido jer la diam nyer... laki aku yg garang tu pun bleh mati akal ngan dia...

    puterisatu : btul tuh...nikmat sesgt....

    BalasPadam
  4. tiutnye si rambut kerinting...
    comel je landing kat dashboard keta..hihihi...nakal ek..tp nakal2 pun itulah yg wat kita gembira kan..

    BalasPadam
  5. budok pesen gini..otak dia pick up lebih.

    orang la kabor..
    kome tak tau juge..

    BalasPadam
  6. adlya : mmg nakal sesgt... pening kepala ngan karenah dia...tapi tu lah...kdg2 nak marah pun tk jadi..ade jer idea dia yg pelik2...

    poyotito's : akceli..ape aok ckp tu sbnrnya koi percaya gak...mmg otak dia pick up lebih... kdg2 kakak dia plak yg tiru dia...

    BalasPadam
  7. hehehe...anak ko tu aku tringat kat satu novel creative, aku pun x ingat ape tajuk dia...lukisan gambar dpn tu ala2 muka cam anak ko..huhuhuhu...

    BalasPadam
  8. RM : mesti ko teringat pasal rambut dia tu kan.. hihihi...

    BalasPadam