Ahad, 30 September 2007

Lemau....

Salam...lama benar dah aku tak dpt meng'update' blog nih... ekceli minggu lepas, aku meng'mc' kn diri dekat2 nak seminggu dah....bermula dengan kejadian balik kg tanpa dirancang weekend minggu lepas pehtu ahad tu plak hubby tepon kata babysitter kakak n adik ader hal kecemasan untuk 2,3 hari... dh tentu la aku kene bercuti gak...lalu aku pun menyambung la percutian di kg...mmg seronok laa...namanya pun dok kg... seronok berpuasa ngan mak,adik2 n tok ki. Mak pun seronok gak sempat cucu2nya lama dok di kg... Nak dijadikan citer, start jumaat(21/09/07) kakak demam,selsema n batuk sampia tak kluar suara..sian btul aku bila dgr dia menangis..sbb suara tk kluar...tapi kalo dah namanya nurul nasrin qistina. Demam, demam pun...tetap aktif mcm biasa... nakal camtu gak laa..asyik bergaduh jer ngan adik aku. beberapa hari lepas tuh berjangkit lak batuk tuh kat adik yaya. sian anak2 aku..masalahnyer diorg nih susah nak makan ubat...sampai skang ni batuk ngan selsema diorang tak baik lagi...

alhamdulillah, sehingga ke hari 19 aku masih lagi penuh berpuasa... tak tau la esok lusa... aku plak, semakin byk hari berpuasa semakin malas nak bangun bersahur.. kalo time sahur aku mkn ala kadar jer....time berbuka pulak asyik kelam kabut jer...mana taknyer heroin 2 owang tuh...espeacilly adik yaya..asyik melalak jer...kakak pun kdg2 buat perangai... aduihhh... mmg menguji kesabaran btul laa...

apa pun, suasana nak menyambut raya semakin terasa.... kepada yang nak balik ke kampung tu...kalo memandu tu berhati2 la....sekarang ni, asyik kemalangan jer...ngeri plak tuh..semuanya melibatkan korban nyawa... nanti KL tulis lagi ekk... hari ni lemau laa...tak dak idea....

3 ulasan:

  1. memang la lemau...dah sahur makan ala kadar...hehehehe, tapi aku pun sahur jarang ler nak mkn nasi, biasa dkt nak tido la trip kedua mkn nasi aku....sahur cukup kurma ngan air sejuk jerrr....kat kg ri tu jer tiap2 pagi sahur mkn nasi, byk lak tuuu...ari ni dah mula rasa lapor balik...huhuhuhu....

    BalasPadam
  2. Dahsyat gak penyakit LEMAU nie.. sampai leh MC seminggu.. hu..hu..hu..

    BalasPadam
  3. RM :lemau..sbb letih agaknya... maklum laa..aku ni kan iron lady...sumer keje umah buat sendiri...

    nbk466 : hihihi..yg MC seminggu tu mengada2 jerkk...lemau bila dah ader kat sini...letih..sampai opis mula sanggap jerk...

    BalasPadam