Ahad, 9 September 2007

Jenjalan Ramai2...

salam...seminggu gak la kan aku tak memasukkan n3...walaupun aku slalu menjengah blog kengkawan..cuma masa jer yg tak mengizinkan.

hari rabu lepas... suami mak andak aku (kira pak sedara aku la) telah kembali ke Rahmatullah. Demi memikirkan diorg banyak membantuaku dan adik2, tak patut plak rasanya aku tak balik.. ar least balik utk menziarah. Dengan menumpang, pak sedara aku yang dipanggil ayah cu..aku balik gak ke pahang..family mak andak aku duduk di felda Rentam, Bera.Selesai semuanya, kitaorg singgah sekejap di rumah wan aku.wan aku pun dah uzur gak..walaupun boleh berjalan lagi dalam rumah tapi dia dah nyanyuk.. pehtu sempat lagi menziarah sepupu aku yg baru saja melahirkan baby...(rumah sebelah jer ngan umah wan aku). Begitu begini lepas maghrib gak la aku bertolak balik ke seremban.. aduihhh...penatnya aku rasa. balik jer terus terbongkang...

Start Jumaat, hubby pi penang.. coz jabatan dia mengadakan meeting serta seminar sampai hari ahad.. sepanjang peninggalan hubby, aku dan anak2 di temani adik bongsu aku.

hari sabtu, aku bawak adik aku jenjalan. Maklumla, dia pun first time dtg umah aku. Dia kata nak naik komuter ngan lrt... adik aku yg no.3 tunggu kt s.alam... we'll naik komuter dari seremban terus ke s.alam... huiii..makkkk,,tensionnyer aku bwk kakak ngan adik. 10 minit yang pertama jer kakak boleh duduk diam...pehtu mula dia buat perangai.. tak bleh dok diam... dalam komuter pun dia bleh buat cam kat umah...
adik aku sampai sakit kepala..tension dengan perangai kakak...terpaksa telan panadol activfast...nak marah lebih2 pun sian gak...terpaksa la tahan perasaan...

akhirnya planning we'all...aku,adik aku yg no.3 dan yg bongsu, bf adik aku dan anak2 telah melancong ke putrajaya... sampai sana we'll melawat2 la mana yg patut...ader satu tempat kat tasik tu...kira tempat yg agak santai...dptla aku lepaskan kakak...amboi happy nyer kakak berlari ke sana ke mari...dah la tu gila plak naik eskalator..dah jadi kerja plak dia ajak adik aku trn naik...

dalam perjalanan balik semua keletihan....kakak ngan adik masuk jer keta terus jer lolap.....harap maap..gambar2 tidak dpt di upload...

8 ulasan:

  1. mr teringat masa bawa syasya pi Aquaria naik train...punyalah kawan berlagak habis diceritanya kat kengkawan dia betapa hebatnya dia naik train...

    BalasPadam
  2. mama risyiariana : mr..sib baik laa si kakak nih blum pandai nak bercerita.... kalo tak maunya lebih dr syasya kot..maklum la anak bapak...kaki sembang..muehehehhh...

    BalasPadam
  3. amboii...sakan ko berjalan takder laki ko yerkkk...nape la tak terus ke ampang, leh gak minum2 ker, mkn2 kerr...tapi tu kalau atas kul 12 memang x berorang la umah adik aku tuuu...aku gi spital tgk mak tunang aku kat spital, adik aku lak menginjang bertiga beranak...huhuhuhu....

    BalasPadam
  4. woit pi putrajaya naper tak singgah umah...leh wat mee kari ke...bihun sup ke..tomyam ke...sombong aar ko tak nak singgah umah aku....

    BalasPadam
  5. RM & Puterisatu : Minta maap laa.. bukan sombong..tp driver tak tau jalan. lenkali la yea...kalo gie ngan laki aku mmg bleh la sampai ampang...sesekali jalan sakan..

    cikdinz : muehehehehh....sesekali dpt berjalan...tapi sesak nafas bawak anak dara 2 org tue...

    BalasPadam
  6. Wah...cik abe takde panjang langakh yek..he.he.he.. Selamat Berpuasa..moga2 terjumpa kat bazaar ramadhan mana2..he.he.he..

    BalasPadam
  7. nbk466 : feberet tempat dr dulu sampai skang kt TTJ laa...sane byk pilihan...especially cucur udang yg beso tuh...wajib tiap2 tahun g beli....sama la...selamat berpuasa...

    BalasPadam