Rabu, 12 September 2007

Aku yang kuat membebel.....

SELAMAT BERPUASA PADA SUMER KENGKAWAN...ahaksss...memula ni mesti ramai yang lemau jer...especially org2 yang berkawan dengan rokok.. apapun semoga dapat menjalani ibadah ini dengan penuh tabah...

sepatutnya untuk bulan posa ni tak patut aku wat citer camni..tapi sekadar nak kongsi ngan kengkawan. citernye ialah pasal membebel... hahahaha...korang tahu dok, dulu aku ni bukan kaki membebel... merungut sesekali tuh ader laaa...tapi sejak dah kawin apatahlagi sejak ader anak ni...aku rasa mulut aku ni sentiasa nak membebel. aku pun tak tahu la naper aku jadi camni...

aku rasa salah satu faktor aku jadi kuat membebel mungkin sebab aku penat. memang la, bak kata hubby, aku dok opis jer mengadap pc bukan buat keje guna tenaga pun...tapi dia tak tahu segala mak nenek urusan rumah aku yang settle kan... segala-gala nya...pehtu nak melayan kerenah hubby dan anak2 lagi... tapi mujurla semenjak 2 menjak ni hubby nak la sesekali tolong aku menyidai kain baju. walaupun dia tolong camtu pun aku dah terasa ringan skit beban kerja aku... hiiii tak tahu la aku... suara aku yg selama ni tak berapa nak kluar pun dah jadi mcm suara gajah memekik bila kakak atau adik buat hal...hai rasanya dah berubah dekat2 360 darjah... kdg2 segan gak terjerit2 camtu...tapi kalo cakap bebaik budak2 tu buat tak paham jerk...

yang lagi satu buat aku hangin...bila org hisap rokok,pehtu ashtray rokok tu bersepah2....dah la satu hal hisap rokok dalam umah aku..pehtu puntung sumer sepah... aku bukan apa, anak aku kaki kutip...hari tu dah nyaris2 nak di telannya puntung rokok... termuntah2 dia. yang ni adik ipar ngan adik aku suka letak sepah2..ngan adik aku aku sound jer...ngan adik ipar aku aku bgtau abg dia, abg dia buat tak paham jer...tu yg aku rasa cam nak pecahkan jer bekas tuh...biar tak de menatang tu dalam umah aku.... lagi satu kalo org mkn, tak reti2 nak antor pinggan ker cawan ker kat sinki...kalo letak atas meja tu ok la lagi..ni bersepah depan tv.. dengan airnya dengan plastik nyer...hiiiii...sakitnya hati aku...bila org tinggal kan camtu jer... kang aku buat cam kawan aku...kalo adik ipar dia ker laki dia ker malas letak cawan atau pinggan dalam sinki n sepah2, dia terus jer buang dalam tong sampah..aku bukan apa, aku ni ader anak kecik...tolongla paham skit.. jgn buat macam dok umah bujang jer... bila aku membebel, hubby kata, dah amik kan cawan tu dah laa..naper nak bising2...perghhhh senang dia jawab camtuh....

tapi bagi aku plak, selagi aku tak luahkan secara tak langsung membebel la tuh...sesak rasanya dada aku nih...memang aku tak puas hati laaa.... memang kena membebel gak...banyak nyer dosa aku.... asyik membebel jer..oleh itu membebel la anda kerana ia sebenarnya baik untuk jantung anda..org yang membebel risiko untuk mendapat serangan sakit jantung adalah lebih rendah daripada org yang tidak membebel.. sekian ,wassalam....

6 ulasan:

  1. Bukankah perempuan & membebel itu umpama irama & lagu - kalau dipisahkan rosak ler irama, sumbang ler lagu..he..he.he..

    BalasPadam
  2. nak tergelak tahap dewa aku baca entry ko nih...geram punya hal la tu ye...? aku kuat bebel gak...tapi aku jenis wat keje malas nak cakap...dalam hati je aku geram...muahahah...tapi aku wat keje..aku hempas2 pinggan mangkuk klu aku tengah tension..lagi kuat hentakannya lagi lega hati dah perasaan aku...wekekekek...

    * Takat ni hubby aku under control...leh basuh baju...n sidai baju...leh salin diaper Aqilah...leh harapla takat nih..esok lusa lum tahu! wekekek

    BalasPadam
  3. laki aku tu satu hal la...tapi yg mkn tak reti nak simpan tu yg buat aku hangin sesgt...mcm aku nih bibik plak..mkn main tinggal gitu jer....tak kn tu pun aku nk kene bising2....pk la skit...

    BalasPadam
  4. macamni....letakkan signboard 'No smoking' kat dalam rumah..pastu letak jugak signboard 'dilarang membuang sampah merat-rata' kalau tak reti jugak...bahasakan jer...ahakssss...bleh????

    BalasPadam
  5. MR : Memang terpk gk nak wat kan signboard camtuh.... tapi kdg2 rasa nak sound tepat jerkk.... lelama nnt kene gak sound tuh...

    BalasPadam