Khamis, 12 Julai 2007

TANPA MAK DI SISI....

setelah lebih kurang 4 bulan, akhirnya mak aku meletakkan "jawatan"nya... mak akan balik dok kat kampung..jaga tok ki aku. biarlah mak jaga tok ki..lagipun tok ki pun dah tua...tapi ye laa..jadual kehidupan aku turut berubah... semalam, aku mula kerja.. aduhh kelam kabutnya... semalam jugaklah..first day aku antar anak2 kat babysitter...sib baik sebelah umah jer.. tapi kelam kabut jugak dibuatnya... naik haru biru..

nasib baik la..firsr day kakak tak meragam...nampak ok jer... cuma adik yaya yang tak penah dok kat umah org...apalagi melalak la dia..sampai babysitter tu call opis sbb tak tau nak wat camner...kul 10.15 pagi bergegas aku balik tgk anak aku jap.. jenuh aku mintak tolong kak shila, opismate antar balik umah jap..

rumah aku??? dah macam kapal karam.. kain baju seme main longgok jer dah penuh bakul.. weiii... bayangkanlah betapa haru birunya aku..tak penah2 selama ni aku cuci kain tak taruk sabun...semalam aku masuk kain baju dalam mesin pehtu terus jer bukak air.. dah pagi tadi masa kuarkan kain baju dari washing machine..aku ni suka cium2 kain sama ada yang nak dibasuh atau pun yang sudah dibasuh... skali tak de bau.. sah2 la aku lupa... aduihhh...muahahaa....apalagi...cuci semula laa....ayooo...giloss ini olang...mcm tu pun buleh yooo...

smlm hubby ngelat...dia balik awal..opsss ..hubby aku dah tukar keje..dapat keje ngan gomen..alhamdulillah rejeki...dia amik aku kat opis..pehtu dia kata ngan aku.. kita tapau jer la makanan...we'll amik anak2..saja nak bawak kakak n adik yaya jenjalan...korang bayangkan laa...kalo hubby aku keje cam dulu...mmg tak de harapan nak jenjalan camtu...asyik keje- keje..hubby tanya nak mkn kat maner??? pilih punya pilih tempat..akhirnya kami pilih nak makan asam pedas kat taman tuanku jaafar.. sedap weiii asam pedas kat sini... aku pun rasanya dah 2 tahun tak makan kat situ... sampai2 kat situ...pak cik tu baru jer nak bukak2 meja.. awal kot we'll sampai..aku tegur pak cik..dia kata..sesekali ko dtg sini dah dukung anak...hihihii..sbb masa bujang dulu aku ngan housemate slalu mkn kat situ... ingat nak mkn kat situ...last2 hubby kata..tapau jer laa... hubby amik seketul ikan pari..aku lak pilih ikan jenahak..seketul harganya rm5.50.. masa dulu cuma rm4. tapi kata hubby murah la tuh..sbb seketul tu mmg agak besar... tunggu punya tunggu, hubby ajak pusing2 dulu.. dia nak tgk bundle katanya... dr ttj ke seri mawar..dari seri mawar ke tasik jaya.. aku ni perut makin berkeroncong..teringatkan asam pedas.. patah balik amik asam pedas..sampai umah jer dah dekat 7 setengah.. aku masak nasi..ngan perangatkan balik asam peda yang dah suam2 tuh... hubby mandikan kakak...pehtu hubby suh goreng kobis..dia suh aku mandikan adik yaya plak..dia tlg potong kobis...goreng kan telur dadar letak kicap untuk kakak... pehtu aku mandi..sembahyang...gilir2 ngan hubby... ermmm...mmg sedap btul asam pedas tuh... hubby walaupun bertaun dok kt TTJ dulu tapi tak penah pun makan kat situ...

lepas makan ..apalagi we'll pakat2 anak beranak terbongkang kat hall..sambil tgk tv... hubby dok sibuk angkut tilam letak tgh2 hall...ermmm...pandai sungguh... rasanya belum kul 10.30 we'll dah tutup lampu...namun apa yang berlaku...walaupun aku bangun awal...keadaan still kelam kabut.. ya ampun..sampaikan pagi ni fara, dah nunggu depan umah...berkejar aku antar anak2 ke umah baby sitter...harap2 minggu depan aku dah ok la.. hubby suh antar anak2 balik kg dulu...gulp??? antar anak balik kg?? tak mo..tak mo..tak mo...itulah intan payung aku....nyawa aku....

4 ulasan:

  1. hai sis,
    salam perkenalan..

    mmg anak2 segalanya bagi kita kan, cam ne susah pun biarlh dia ade dpn mata..

    BalasPadam
  2. hai..lempoyak...salam perkenalan jugak...

    btul tuh...walaupun seharian bergaduh kan diorg tp kalo nak berpisah tak sanggup rasanya...

    BalasPadam
  3. mula2 je tu..lama2 ok la..lgpun babysitter dekat jek kan. :)

    BalasPadam
  4. ha'ah...tapi smlm br jer tukar babysitter yg lain...sbb yg lama dpt tender jahit sarung sofa...

    BalasPadam