Khamis, 12 Julai 2007

BALIK KAMPUNG LAGI

Ermmm...lama plak tak menjenguk blog aku nih..rasa2nya dah dekat seminggu aku tak menjenguk... entah la..sebenarnya tak laa bz mana pun... Cuma isnin ngan selasa, mc..pehtu rabu lak, aku cuti..sebabnya adik yaya demam...cian baby tomei aku tuh..( aku jerk yang perasan anak aku comei..hihiihi..).

Jumaat lepas adik aku suh aku halfday...sbb nak balik kg ptg jumaat tu gak...aku pun dengan selamba nyer telah memonteng....muahahahahaha.... tapi aku punch card dulu tau...maklum laa sejak guna thumbprint ni mana bleh nak menipu....
Balik umah...kemas2 mana2 yang patut...termasuk siapkan pakaian kerja hubby aku... dalam kul 4 ptg we’ll mula nak gerak...sblm balik tu call hubby..dia marah2 sbb tak tunggu dia... la pulak..smlm bukan main lagi suh we’ll balik kg cecepat..hihihi.. tu la hubby aku...kalo ckp konon cam tak heran anak bini... terpaksa la we’ll patah balik...sib baik..baru jer beberapa minit sampai umah..hubby sampai... dia membebel2 sbb tak tunggu dia...sayang jugak hubby kat kami anak beranak...lps jumpa dia beberapa minit..we’ll pun gerak balik kg...otw tu sempat lagi singgah kat dataran senawang. We’ll singgah kat sebuah kedai jual baju2. n tudung.. aku pun tak beberapa perasan nama kedai..tak silap aku...Pusat Pakaian RJ ke apatah...lbh krg camtu laa... murah2 kat situ...naik juling mata aku nak memilihnya...adik aku beli baju kurung benang hitam yang ready made... aku plak asal nyer nak beli tudung jer...sekali terbelek2..terminat ngan satu kain pasang tuh..wane biru... ntah berapa kali aku pegang..pehtu letak balik... harga kain pasang tu Cuma 19.90 jer... akhirnya aku capai gak laa kain tuh...sbb masa aku angkat nak bayar tuh...ader sorang minah dah berkenan.. mana bolehhhhhh.....

Ntah apa la ngok ngek nyer aku ari tu...jalan pun sesat.... tak penah2 aku salah masuk simpang nak ke balik ke pahang tetiba ari tuh terlajak sampai kat serting ilir... jumpa kg bagong laa...rasanya dah terlajak...dekat 20km ke depan... aduihhh...membebel2 adik aku...ntah laa..kali ni aku rasa confuse plak nak masuk simpang yang biasa tuh....biasa we’ll akan ikut simpang ke ayer hitam. Peninh...pening... akhirnya we’ll sampai gak ke kg...dekat2 pukul 9... aduihhh laa…letihnya… lps jer makan roti 2 keping ( sbb nasi dah abis kene bedal ngan prg lain )…hihihihi…mata pun layu semacam jer..tau jer laa udara kampung…adik yaya pun dah tido.. badan pun penat….

comel tak aksi kakak ngan pak cu dia (kutan)

kakak memang suka sangat ngan pak cu..sbb suka layan dia

Esoknya.. 07.07.07..lepas jer subuh..aku ke dapur…jerang air…n buat jejemput ikan bilis.. itu ajer yang ader..tibai jer laaa… pas b/fast ngan family , aku siap2 kan anak2.. sebab we’ll nak gie kenduri potong jambul aqilah najla…anak saper???? Hishhh..korang mmg tau laa anak saper…n anak sedara saper…kuang..kuang..kuangg… hishhh..comei betuiii…aqilah najla… aku kata macam muka mama dia… tapi mama dia kata…papa aqilah tk berapa suka kalo org cakap cam muka mama..dia nak org kata cam muka papa…atih..tih..tihhh…camtu laa kalo org baru dpt baby… jgn maraaa aaaaa…… kat situ, mkn lagi…mcm2 menu ader..adeiii..naik senak perut nengok makanan… aku mmg tak melepaskan peluang kalo tengok nasi pulut kuning cicah ngan sambal tumis…cedapppp cangattt…

Tapi aku tak leh nak lelama dok kat umah tu…adik yaya dah lain mcm jer…. Nak makan…balik jer umah bagi adik yaya makan nestum…anak aku yang sorang ni tak menolak. Apa saje yang aku bagi..sumer dia telan nyer… cuaca lak bila tengahari mmg terik… tapi perut aku rasa lain mcm jer…badan pun lemah jer…adik aku ckp..tu laa belasah la pulut bebanyak… tengahari tu aku Cuma masak nasi ngan wat singgang ikan.. pehtu tumbuk sambal…arghhh…sedap giloss bila makan reramai….

Petang tu plak…adik bongsu aku, yang kami panggil kutan ajak pi mandi sungai… org pahang kata air tohor( cetek)…pasir dah tumbuh….dalam kul 5.30 ptg we’ll..gi reramai ke sungai..biasanya we’ll akan gie ke umah moyang sedara aku…kat situ mmg air cepat tohor… sampai jerk…moyang sedara aku pelawa mkn durian..huihh…kami anak beranak memang tak lepaskan peluang..muah..muahahaha… memang buruk perangai aku ngan adik2… pehtu baru la memulakan acara mandi sungai… dengan adik yaya skali aku bawak mandi… kakak memang suka btul…ermmm…acara yang paling beshhh ialah mengutip etak.. sejenis menatang alah yang mcm kerang tuh…kat kelantan mmg famous ngan benda nih…malangnyer we’ll luper nak bawak kamera… mak aku bwk adik yaya naik dulu..maklumla..dia pun sibuk memasukkan pasir ke dalam mulut… sampai terlelap dia nunggu aku.. sampai2 umah org dah nak azan maghrib pun… malam tuh, aku paksa kutan masak mee goreng basah..tapi masa pi beli bahan2 tu tk de plak mee…so tukar jadi kuey teow goreng basah…ermmm…beshhh kutan masak….
Opsss…lupa nak bagi tau…malam ni..sepupu aku bakal diijabkabulkan…sempena 07.07.07 nih… nanti aku masukkan n3 pasal majlis perkahwinan sepupu aku tuh erkkk…

Aku dan family rancang itu pegi semasa kenduri besar jer… bukan apa..susahla nak bawak kakak ngan adik yaya tido umah org…nanti byk plak cengkadak diorg…..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan