Rabu, 5 Mac 2008

One day, seorang Minah Poyo pegi driving class. Minah Poyo ni biasa la...memula kalo jumpa kengkawan baru dia cam sombong sket laa... padahal sbnrnya tidak... dah memang stail dia mcm tuh...

Sementara menunggu giliran untuk blajar, Minah Poyo ni pun dok la lepak2. Dia mula boring bila tak bercakap dengan seseorang... so dia menegur girl yang dok sebelah dia... padahal dia dah dgr tadi ada seorg girl lain yang tanya kat girl tu dah berapa kali dtg blajar... girl tu jwb " baru frist time "..... tapi Minah Poyo pun menanyakan soklan yang sama..sesaja nak beramah mesra... dari situ Minah Poyo mula start bersembang ngan girl yang pangkat "adik" kepada dia...

Sembang punya sembang... memacam la disembangkan... daripada pasal pelajaran hinggakan hal2 semasa.. tetiba Minah Poyo menceritakan perihal dirinya....

Minah Poyo : Akak ni biasa memang kelam kabut kalo pepagi...nak kene kan uruskan anak2..

girl : haaa...(terkejut).. akak dah kahwin ker????

Minah Poyo : Haah.. dah ada 2 orang anak pun...

girl : La..saya ingatkan akak blum kawin...

Minah Poyo : tang mana la gamaknya yg nampak mcm blum kawin tu???

girl : tak tau laa... tapi bila saya tengok muka akak ni mcm muka orang yang blum anak la...

Minah Poyo : ( tersengih-sengih.. dalam hati bangga gak... )

Minah Poyo yang dimaksudkan di atas adalah aku sendiri... muahahaha... aku pun heran rasanya dah banyak kali dah org cakap muka aku mcm org yang blum kawin... naper ekkk??? mungkin sbb aku ni slalu nampak happy jer kot... perangai gila2 ker...ntah la... apapun kdg2 bangga gak sbb nampak muda slalu.....

6 ulasan:

  1. wekekekeke...baik ko tukar title tu ha, MINAH POYO ==> MINAH PERASAN, muehehehe...

    BalasPadam
  2. ekekekek...
    tp memang betul,mama selalu jpe ramai mama vogue tau..

    nampak mcm anak dara aje tp dah berderet anak...

    mama berazam nak menguruskan body yg gebu ni agar one day nanti adelah yg tegur mama gitu...

    heheheh...

    BalasPadam
  3. Baru den nak KUTUK nasib baik dah mengaku..he..he.he..

    BalasPadam
  4. aku nak gelak guling-guling dulu leh tak..????

    Tul tu kan tang mana la budak tu kata ko lum ada anak? klu kot tanya anak dah selori tu boleh la diterima pakai...ini tak de anak...itu yg musykil tu...aku rasa budak tu saje nak bodek ko kot...badan klu cam ziana zain ke amy mastura ke leh la diterima kan..wekekek...

    aku rasa bukan ko yang poyo...budak tu yang poyo...wekekekek....

    p/s : entry bawah tu sampai ati tak jemput aku pun memeriahkan bbq ko tuh....mesti cedap...sebab ko anak beranak mang masak cedap..

    BalasPadam
  5. rafflesia merah : muehehehh

    mama ranggie : btul u mama..KL ni pun tah bila dpt mengecikkn size bdn... buat keje rumah tk berenti2.. tp tak mo gak..

    nbk466 : kutuk jgn tak kutuk...

    puterisatu : budak tu bukan kata kat badan aku...dia kata muka aku ni yg tk menampakkan yg aku ni cam blum ader anak... akceli bkn budak tu aje la yg penah tegur aku... ada la 2,3 org dah yg kata aku ni cam blum kawin... hahahaha.... jgn jeles....

    BalasPadam
  6. muka? ada plak jenis muka lum kawin yek...tak tahu aku...huhhu...tak kisahla janji ko bahagia...huhuhu....lenkali kata kat bebudak tu..jangan tengok muka..mai tengok badan ni dulu baru leh komen...wakkakakak..

    BalasPadam