Ahad, 23 Mac 2008

Menggembirakan Hati Sang Puteri.....

Ari nih(isnin) pepagi lagi den dah ke klinik..pi amik tekanan darah... alhamdulillah...ok jer... ari ni dok opis pun, tak leh nak wat keje memandangkan server down.. server tak stabil sbb baru tukar not( ye ker spelling camnih ) baru... jadi masa di penuhi dengan membaca buku cerita yang dah berbulan2 tak khatam2 lagi...

Jom arr kita wat cerita ceriti di ujung minggu... hajat nak bawak anak2 ke pd tergenndala lagi... disebabkan ujan. ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. Ye ler dah ujung bulan badget pun ciput..so hajat hati kalo ke pd nak bawak bekal.. masak nasi..sambal sotong ngan buat sup sayur...dah masak sumer..ujan plak turun..so kami pun makan la anak beranak kat umah...sapa sangka dalam ujan lebat nasi yg dimasak 2 pot lebih ( biasanya 2 pot pun tak abis ) habis dalam sekelip mata..

Malam ahad plak ingat nak layan konsert AF6... tapi hubby ajak kluar..bawak anak2 jenjalan... pilih punya pilih tempat.. ye laa, budget ciput...so kami singgah ke Mc D.. bukan apa nak bg anak2 main2 kat tempat permainan kat situ.... bukan main hepi kakak ngan adik dapat main kat situ...terjerit2 diorg... aku ngan hubby order makanan yang sesuai la ngan budget ciput kitorg tuh... yg penting dapat menggembirakan anak2... we'll sampai tuh masih awal lagi so dpt port yg dekat ngan tempat permainan tuh... senang nak pantau diorg main... si yaya pun tak padan ngan kecik..kemain kuat suara menjerit... dekat2 kul 11 baru la kami meninggalkan Mc D.

Sampai umah, tgk konsert AF6 dah nak ke penghujung.... tak per tghari ahad bleh tgk ulangannya... kalo tak pun nanti astro akan buat ulangan sampai nak termuntah.... aku pun bukan lah giler sgt layan AF ni...sekadar mengikuti gitu2 jer....

7 ulasan:

  1. sonok anak2 ko duk memain yerk...ooo, dah masuk astro umah ko yerk? hehehehe...aku pun skrg duk umah laki aku, duk layan astro jer la memlm tinggal sorg...huhuhu, dah naik muak lak aku nengok...AF pun dah reti la nengok nk banding dulu, dengor org jer citer mawi bagai...

    BalasPadam
  2. astro? umah aku gak la tak de astro huhuhu...stesen yang ada pun tak tertengok..nak masuk astro pe kemenda...tengok aqilah jekla hahahaha...

    ala ciannya cucu sedara aku suka main kat mcd ye...nanti datang kl...tok de banjer makan mcd ye...pehtu main-main ngan aqilah kat playground mcd ye..kita jerit sama2 ngan aqilah..bolleh???

    BalasPadam
  3. RM : tu la tu...skang nih kn jumpa abah diorg seminggu skali...kluar pun seminggu skali...tu yg sonok sgt...
    umah aku dah lama dah pasang astro..

    puterisatu : ada masa siaran kat astro pun membosankan gak..asyik ulang menda yg sama jer... aku jrg nengok tv.. kalo laki aku tk de kul 8.30 aku dah tutup tv....

    hihihi... buleh sgt tok de... yoyo ngan yaya ni kalo dpt main2 mmg suka sgt... dpt berjln2.. lagiiii suka...

    BalasPadam
  4. anak2 kakjie dah besor...kena one two sommm nk pilih tempat..kena undi.

    selalunya pizza hut, mcD dgn kfc , kan..tu la tempat hebat bagi anak2

    BalasPadam
  5. Takat nie AF6 macam bakal menjadi 'tengok OK tak tengok pun tak pe'

    BalasPadam
  6. kakjie : sib baik anak2 saya kecik lagi.. tak pandai memilih lagi... setahun 2 pasni tgk laa.... mesti pening kepalah abah ngan ibunya...

    nbk466 : haah..btul tu bang.. kalo sempat tgk..kalo tak sempat tak per.. nyampah tgk si saida tu...

    BalasPadam