Rabu, 12 Mac 2008

Cerita Aku Selepas PRU12...

Maap laa...aku ni biasa la keretapi terakhir memanjang...org lain dah memacam n3 about PRU12. aku plak baru terhegeh2 nak masukkan n3... aku tak mo la citer bebanyak pasal PRU12. Alkisahnya, kali ni aku baru first time mengundi... alkisahnya juga, aku ni PUTIH... aku mengundi untuk kepentingan aku sendiri ajer..boleh gitew??? Hahahah.... apapun PRU kali ni memang memberi banyak kejutan.... boleh la diibaratkan " yang dikejar tak dapat. yang dikendong berciciran ".... setakat itu sahaja la yang bleh aku katakan....

Arituh, kan aku ader citer pasal bbq... adik2 aku tak puas hati..so bbq tu terpaksa diulang siaran di kampung la plak... maap ler cik de, aku bukan tak mo ajak ko...tapi udah lewat bebenor masaknya...hajatnya sebelum tu mmg nak pi antaq kat umah ko... dan kebetulan ptg tu ujan... pehtu plak, disebabkan berlengah2 tak dapat nak membeli arang... di sebabkan kebijaksaan otak adik2 aku....pandai la dema seme mencari alternative arang... nak tahu kat mana??? kat rumah jiran aku yang telah terbakar beberapa minggu yang lepas....muahahahaha.....

ptg ahad tu, dah bersiap semua nak balik ke seremban after mengundi, korang bayangkan lah... hubby aku bleh plak ubah pikiran ajak balik ke kg di kemaman.... ini ler tabiat hubby aku suka sgt buat plan last minute... aku pun ikutkan ajer laa.. sbb hubby slalu beralah ngan aku pasal balik kg nih... aku sbnrnya bukan berkira pasal nak balik kg mana2...tapi aku sayangkan annual leave aku... masa panjang lagi nih nak sampai ke hujung tahun.... tahu jer la aku ni.... akhirnya kami berada di kemaman selama 3 mlm 2 hari.... aku kalo balik ke kemaman mesti la wajib mencari makanan kegemaran. Satar,otak2 dan sotong goreng... kebetulan aku balik kali ni cuti sekolah so adik2 hubby adalah 3,4 orang di rumah.... ramailah sket.... ptg isnin tu, memula ingat nk ajak anak2 pi main2 kat taman permainan berdekatan dengan sungai kemaman...tapi cuaca tidak begitu mengizinkan..

So kami, aku anak beranak+1 adik hubby+ 1 anak sedara pi kuala kemaman... ingat nak cari keropok lekor...tapi dalam pada cari keropok lekor tu we'll singgah la kat warung AZIZ SATAR.... warung yang wajib di singgah untuk pekena satar,otak2 n sotong goreng.... beberapa bulan tidak menyinggah disitu memacam perubahan dah berlaku... dah semakin improve dah..bagus laaa kan..aku tgk tokei nya.. agaknya nama dia AIZ la kot...dah bukan main smart dah skang...dulu sama2 bakar satar ngan otak2 tapi skang dok pantau pekerja2 ajer dah....

Ptg selasa baru la we'll balik ke seremban... dan pada hari rabu aku meng'mc' kan diri. Penat dan nak mengemas rumah.... maka pada hari khamis la. baru ler aku menjenguk muka ker opis... rupanya citer PRU blum pun habis lagi....

6 ulasan:

  1. Salam kenal..terimakasih dtg jenguk2..meriahkan blog kakjie...


    org kopok lekor gak ke ni?


    kakjie add link ye.

    BalasPadam
  2. bestnye kopok lekorrrr...dah lame x mkn...hehehe...meng'mc'kan diri, kelakor jerrrr....jgn amik mc kerap sgt, nanti dah pencen diorg tgk kat rekod cuti kita...

    BalasPadam
  3. hai salam perkenalan, rambut anak akak yg sulung tu cam rambut wani anak saya...

    BalasPadam
  4. Jauhnyer Aziz SATAR berniaga sampai ke T'gganu? he..he.he..

    BalasPadam
  5. kakjie : lebih kurang camtu la kakjie...org kepok lekor laaa nie.. skit2.. sbb suami dilahirkan di kuantan..tapi ayah dia asal kemaman..so bila dah pencen ayah dia buat rumah di kemaman.... kakjie add link??? kecik tapak tangan nyiru saya tadahkan.

    RM : Dah lama tak makan??? tak per next time aku balik kemaman aku belikan untuk ko...

    nasazfrog : salam perkenalan juga untuk naz... ye ker rambut anak kita sama...tapi anak akak tak suka sikat rambut...nak gunting sayang plak....

    nbk466 : Hehehe.. cari makan bang...

    ditaur : ???????

    BalasPadam
  6. sampai ati..tak merasa lagi la aku bbq ko...sob..sob..sob...

    BalasPadam