Isnin, 17 Mac 2008

Cerita Ceriti Hujung Minggu

La ni...weekend mmg ditunggu2...ye ler...hubby balik...musti la hepi.... Hubby janji akan sampai dalam kul 10/11 malam Sabtu....aku pun sebagai isteri mithali pun tanya la sama ada dia nak makan atau tak...so jwpnnya dia kata masaklah..Petang Jumaat tu bali dari keje aku pun singgah la di pasar malam kat taman aku... dalam kepala otak ni t’ingat jer nak masak ikan kerisi masak ala2 asam pedas... (aku pun tak tau la apa nama masakan ni)
Coz aku blajar ngan mak mertua aku.... lagipun mmg lama dah aku tak masak lauk ni utk hubby... sampai umah lintang pukang ler aku memasak... ala biasa laa kan kelam kabut tuh... sebelum tuh sempat la aku bawak anak2 main kat taman.... Malam tuh tunggu punya tunggu ntah kul berapa hubby sampai...katanya dia ker banting dulu sbb member dia nak pasang sunroof keta... Mata aku pun dah tak larat nak tunggu dah... Agaknya kul 3 pagi hubby baru sampai umah... dia kata lapar... aku cakap tido laa.. tak larat dah nak layan... Maka pepagi lagi aku bangun untuk perhangatkan lauk ngan nasi.... Kejut hubby n ajak dia makan.. mUahahahah...makan nasi pepagi buta...

Aktiviti hari Sabtu melepak di rumah ajer... Hubby kata nak bawak anak jenjalan waktu petang... memula sibuk layan RAJA LAWAK... pehtu anak2 plak tido... Ditangguhkan sehingga kul 9 malam baru la we’ll kluar... Nak makan... sebelum tu singgah kat Guardian kejap beli ubat... Muka aku naik gatal2… Rancang punya rancang akhirnya bawak anak2 melawat PD….Diorg ni suka sgt kalo dok dalam keta…. Bak kata kakak nak alan2 (jalan2)... Makan ikan bakar kat PD... Next time,rasanya boleh pegi lagi makan kat situ...nama gerainya aku lupa la plak...

Ahad plak... pagi pi driving class... anak2 hantar kat umah babysitter… habis kelas kul 1 tghhari suh hubby amik sbb kalo balik ngan cikgu lmbt… letih dah…ngan panasnya… masa balik tu cakap ngan hubby..rasanya ari ni nak masak nasi ayam laa.. sbb dah lama tak masak....singgah kedai beli ayam ngan bahan2 lain...walaupun badan penat tapi bersemangat gak aku nak memasak nasi ayam.. kletung klentang akhirnya siaplah aku memasak nasi ayam..... kira ok la rasa nasi ayam aku... maka ini la hasilnya.....





Hasil tangan MRs. Nazri yang rasanya ntah apo2....

3 ulasan:

  1. asyik mkn2 malaysia jer korg anak beranak yerrr...sambil tu jalan2 cari makan...huhuhuhu...makan lagi, sabor jer lerrr...

    BalasPadam
  2. biasa laa tuh.... tgk size laa....

    BalasPadam
  3. woit..makan lagi...korang ni memang kasi aku anak beranak jeles aar..makan..makan..makan..n makan...aduhai..

    BalasPadam