Isnin, 19 November 2007

Melawat Zoo Negara bersama Anak2...

Setelah projek2 hujung minggu tidak menjadi… akhirnya aku ngan hubby buat rancangan baru… bawak anak2 jenjalan… anak2 pun dah lama tak di bawak jenjalan… memula hubby kata nak ronda2 KL. Pastu aku plak suggest pi ZOO MELAKA… last2 hubby wat keputusan pi ZOO NEGARA.. orait gak lah…aku rasa, camput tolak dah dekat 20 tahun aku tak menjejak kaki ke ZOO NEGARA.

Begitu-begini, pukul 12 gak lah kami bertolak ke KL. Kebetulan la plak masa nak kluar tu hujan turun dengan agak lebat. Sampai ke ZOO NEGARA dalam pukul 1 lebih. Cuaca masa tu tak lah begitu mengizinkan sebabnya hujan renyai2... risau gak aku nak bwk bdk 2 orang nie...

Nak dijadikan citer, kebetulan la plak cuti sekolah..tak kira camner pun cuaca orang tetap ramai... lepas park keta, terus hubby pi beli tiket... untuk pengetahuan sesapa yang dah lama tk ke ZOO NEGARA harga tiket utk dewasa skang ialah RM15 n kanak2 plak RM6.



Alhamdulillah...masa masuk ke dalam ZOO hujan dah pun berhenti... tapi masih blum btul2 stabil..sbbnya nampak macam hujan nak turun lagi... memula we'll pusing2 zoo ngan train...saja nak tgk2 jer dulu... lepas abis satu round baru lah we'll start menjelajah sendiri plak...anak dara aku, apalagi bukan main laa suka nya...



memula start nak berjalan...terjumpa lak sudut fotografi... pengunjung bleh bergambar ngan ular n kuda padi yang comel... tapi dikenakan bayaran... sekeping gambar menggunakan khidmat jurufoto diorang dikenakan cas rm15...tapi lepas tu free kalo guna kamera sendiri, tak kira la byk mana pun nak amik... 3 keping gambar guna kamera sendiri rm10... aku minta maap laa nak pegang ular....







penat berjalan2 kami berhenti berehat dulu..bangku2 banyak disediakan...termasuk tempat rehat yang mempunyai aircond...








pastu layan plak kat taman burung...



tengoklah si kakak nih...dah penat berjalan....mintak abah dukung.



kakak sampai tak bergerak dapat tengok rusa dan sewaktu dengannga...sampai melalak2 bila orang ajak pi jalan2 tempat lain... banyak gak lah...we'll ajak kakak tengok... gajah, zirafah, buaya, harimau n memacam la...nama pun pi zoo..



di savannah walk....





dah penat pusing2...kami berhenti berehat sekejap... lepak2 makan jagung ngan minum jer... nak belikan makanan kat dalam ni...rasanya berganda2 harganya... seketul burger bodoh pun berharga rm3.80...





hubby ajak we'll naik train skali lagi sebelum balik....





akhirnya adik yaya terlelap dalam train...penat sangat agaknya....



setelah rasa kepenatan yang amat. Yaya pun dah tertido kepenatan.... we'll pun amik keputusan untuk menamatkan penjelajahan we'll...



apapun...rasa happy sgt sbb dapat menggembirakan hati anak2... ermmmm...lain kali pi zoo melaka plak... tak sampai 5 minit dalam keta..kakak dah zzzzz....penat sangat laa tuh....

p/s : jenuh aku nak siapkan n3 nih.....

9 ulasan:

  1. Bila laa nak bawak anak2 den gi ZOO nie...sbb bapak eh tak minat nak gi...sbb aroma2 yg wujud dipersekiran dlm zoo tuh..hu..hu..hu..

    BalasPadam
  2. nbk466 : kalo anak2 suka...tak salah nak pi...aroma tu abaikan laaa...muehehehhh... ala..selain zoo kan byk lagi tmpt lain yg menarik...

    BalasPadam
  3. uih... mahal gak bayar masuk skang yeik.
    ingat nak pergi gak bawak anak nnt..

    BalasPadam
  4. kalo gi zoo taiping mmg konfem ujan...mcm aritu la aku bawak anak aku nk tgk i like to move it move it (zirafah)..skali ujan lebat daaaa...

    BalasPadam
  5. cikdinz : haah...boleh tahan laa... kalo zoo melaka agaknya dlm 10 higgit kot for adult... lama gak dah tk pi zoo melaka... bwk la anak2 jenjalan...mesti diorg suka...

    kakluna : sian si oman ekkk...skali kene ujan daaa...

    BalasPadam
  6. mama pon dah lama x g sana...tp harga tiket dah naik ek?

    BalasPadam
  7. m.ranggie : saya mmg tk tahu sbnrnya harga sebelum ni brp... maklum lah dah 20 tahun tk jejak kaki ke situ...

    BalasPadam
  8. mak ai datang kl tak nak singgah umah aku ye....time aku balik kg..time tu la ko nak datang KL eh...tak per..tak per....kecik ati aku.....

    BalasPadam
  9. puterisatu : itu plan yang tak di sengajakan... len kali aku singgah laa... nanti aku rancang pi umah ko btul2...

    BalasPadam