Isnin, 26 November 2007

AKU , MAJALAH, NOVEL DSB...

Korang minat membaca tak??? Aku rasa mesti ramai yang mempunyai minat membaca... tak kira lah baca buku ilimiah ker, novel ker atau majalah2...

Aku?? Aku mmg minat membaca... aku rasa dari sekolah rendah aku dah suka membaca novel ( citer kanak2 jer masa tuh ) dan majalah2 kartun nih... bila dah sekolah menengah lagi laa... aku gilakan majalah2 hiburan , majalah2 kartun n novel2... masa tu aku mmg ade koleksi novel...adalah 100 lbh buku yang aku ada... majalah UJANG,GILA-GILA n APO? Ni tok sah cakap laa...berkotak2...majalah2 hiburan cam MEDIA,URTV n ntah apa2 lagi pun aku beli...siap buat koleksi artis2 kesayangan lagi..masa tu aku minat sesangat ngan EXIST...abis la majalah tu aku gunting2 kan....manakala koleksi novel2 aku tu aku mmg jaga bebaik..siap bersampul plastik lagi...

Hishhhh...korang bayangkan lah...masa tu berapa banyak duit yang habis dibelanjakan... dah la aku belajar lagi.. masa tu aku tak pernah pk kan betapa membazirnya aku... duit tu pulak mak aku yang bagi... terukkan aku??? Bagi mak aku plak, asalkan aku ngan adik2 tak merayap sana-sini lebih baik dia belikan benda2 camtu...

Sampai aku dah masuk ke alam pekerjaan pun, masa tu umur aku dah 22 tahun..aku masih lagi still suka membeli majalah2 tersebut... sehingga laa satu masa..aku ter pk... macam membazir laa pulak... pastu tetiba jer minat aku kepada majalah2 tersebut berkurangan...sehingga satu tahap aku langsung tak berminat nak membeli... tapi bohong la kalo aku tak beli langsung..ada la sekali 2 tu aku terbeli...itu pun sbb boring sesgt ker atau takut boring ( sbb masa peknen dulu slalu kene admit kat wad )... tapi skang memang aku jarang sangat dah membeli majalah begitu...kalo aku beli pun majalah2 yang berinformasi... macam MA&PA, RAPI, RASA atau yang sewaktu dengan nya..itu pun jarang2...kdg2 kengkawan dah beli... aku tumpang la baca...muehehehh....yang lagi haru..kalo yang ada resepi2 siap aku fotostat..kuang..kuang..kuang.. lagilah sejak dah beranak pinak nih... langsung dah tak dapat nak membaca kat umah... harapkan kat opis jer laa..aku dpt membelek2 skit2....

Apa dah jadi ngan koleksi novel2 aku kat kg tuh??? Muehehehh...ntah lah..dah berterabur ke sana ke mari.... penah aku nak bakar jer majalah2 tu sbb berserabut sgt kat umah di kg tapi mak aku plak yang tak bagi....

Naper ekk aku rasa membazir??? Mungkin sbb aku membeli buku2 tersebut menggunakan duit hasil titik peluh aku sendiri aku terasa kerugian yang amat... naper masa mak aku bagi duit dulu aku tak penah pun rasa membazir... sian mak aku... ataupun faktor usia yang dah bertambah... peralihan kepada bahan2 bacaan yang berinformasi... kononnya.....

5 ulasan:

  1. Den dedulu rajin ler baca tapo komik2 cam Alam Perwira, Juara Wira. Malajah UJANG semasa Ujang ada dulu besh..

    BalasPadam
  2. kalo ado rasa nak bakar laei,sodokah lah kak mama nih...mama suka buat koleksi...

    BalasPadam
  3. nbk466 : saya pun suka gak ngan majalah ujang tu dolu2... la ni krg dah sket...

    m.ranggie : muehehehhh...tak bakar dah..pasal omak tk bagi...

    BalasPadam
  4. ko tu beli novel masa sekolah kan..aku ngan akak aku beli novel masa keje ni...dah satu almari kat umah aku tuh novel cintan cintun...huhuuuu..tul tu mungkin peralihan usia....apapun sekarang beli majalah buku dah tak de dah...sekarang dok beli koleksi baju anak jekla...pantang kuar..mesti rembat sepasang...huhuuuu....kekadang baju Aqilah lagi mahal pada baju mama dia....huhuuu....

    BalasPadam
  5. puterisatu : masa dah keje ni aku beli gak lagi novel tu..tapi dlm skali skal tu byk gak lah ... skang ni aku pinjam org punya jer.. tu pun sebuah buku berbulan2 nk abiskan....

    BalasPadam