Isnin, 8 Oktober 2007

Persiapan Raya

Alhamdulillah...rasanya baru jer lagi kita menyambut ramadhan... La ni tinggal beberapa hari lagi kita nak menyambut syawal...isk..isk.isk...rasa sedih plak nak meninggalkan bulan ramadhan nih...tahun depan entah berjumpa entah tidak lagi ye tak.. Mudah2an masih dipanjangkan umur....

Persiapan raya korang camner ek??? Aku kuih langsung tak beli.. buat apatah lagi. Tatau la..taun ni tak de mood la nak membeli kuih.. tapi terbalik la plak...hubby aku plak yg sibuk2 beli kuih. Nampaknya dia yang mudah tergoda... ader tak de pun kuih yang aku beli cuma kuih batang buruk... Muar maliii... Sedap kuih batang buruk nih...aku mmg slalu beli.

Kat Seremban ada satu tempat ni dipanggil 'Singapore Street'. Kedai2 dia nampak cam buruk dan agak tersorok skit.. Tapi barang2 kat sini semua murah2.. Kalo masa nak raya nih..tempat ni orang memang suka pegi sebab kebanyakan barang2 dijual dengan harga borong.... aku and the gang plak, kalo ke singapore street mesti la utk cari kekacang...mcm2 jenis kacang ader...pastu makanan2 ringan... boleh la nak dihidangkan masa raya nanti... apalagi...hari ni pepagi lagi aku ngan kak manisah dah pi memborong kat sana... punya banyak aku membeli..aku budget mesti dekat2 rm100 nih... bila dah kira2..korang tahu berapa??? RM65...untuk 2 plastik besar... Mcm nak putus tangan aku membimbit barang2 tuh... kalo beli kuih..2 kuih pun dah dekat rm60.. kalo korang dtg umah aku, aku jamu korang ngan kekacang nie jer laa ek.. Mak aku pun dah pesan jgn beli kuih byk2..nanti tak berabih..mcm tahun2 lepas... naik jenuh keluarga kat kg nak mengabihkan nyer...

tentang baju raya??? aku dah beli sebelum puasa lagi...sbb tahun ni aku berhajat nak buatkan baju melayu baru utk hubby..maklumla dah lama dia tak tukar baju melayu... nak beli yg ready-made tuh..alahai..tak sampai hati..hubby aku tuh 'comel' sangat...kang mesti ader yg dia tak puas hati...ni aku hantar tempah sebelum puasa lagi..sampai ari nih blum dapat2 lagi bajunyer....baju aku dah berkurun dah siap...
baju anak2 plak aku suruh mak aku buatkan...tahun ni aku ngan anak2 pakai sama...hubby mestilah sedondon ngan kitaorg...wane tahun ni wane biru you....baju2 biasa anak2 tuh ader gak la aku belikan sehelai dua...

ok lah yea korang...kalo panjang umur kia jumpa lagi lepas raya nih...aku start tidak menghadirkan diri ke opis pada hari khamis ni...untuk pengetahuan korang...tahun ni aku beraya kat kampung hubby...maklumlah...dah dua tahun asyik beraya kg aku jer...apapun aku minta maaf ngan korang sumer... dan selamat menyambut hari lebaran... cau cin cauuuu.... jangan lupa tgk diari ramdhan rafique 2......

10 ulasan:

  1. mama nak wish selamat hari rayo...hati2 mase memandu k!!

    BalasPadam
  2. Selalu gi SS tuh beli mainan kanak2 buat hadiah FD jerk.. Bulan pose tak kesana ler pulok. Takut gak nak beraya rumah KL nie..nanti berjerawat ler muka I yg gebu nie asyik makan kacang jerk..he.he..he..

    p/s : Org lelaki naper ek tak teruja sangat nak buat baju melayu time raya berbanding org p'puan yek..

    BalasPadam
  3. raya katne ?
    mesti kat NS je kan.
    jemput dtg umah...

    BalasPadam
  4. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI - TERLANJUR KATA TERKASAR BAHASA MAAF DIPINTA...DARI :- PUTERI1 & KELUARGA

    * P/S - JANGAN LUPA DATANG UMAH AKU TAU...!TAPI AKU MAYBE RAYA KETIGA DAH BALIK SEPANG...

    BalasPadam
  5. ewaahhhhh, biru yerrr korg tahun ni, x dpt nak nelek blkg umah org pakai sedondon...hehehe, ko balik tganu jumaat ekk? sempatlah jumpa kitorg, aku sampai kg maybe tghari sok kot....

    BalasPadam
  6. mama ranggie : selamat hari raya untuk mama sekeluarga....

    nbk466 : Ahakss...muka KL pun gebu gak..tapi kalo mkn kacang tk de mslh pun...mueheheh...maklum la muka original.

    BalasPadam
  7. cikdinz : raya kat pahang ngan kemaman la cikdinz.. lps seminggu baru balik NS..kalo cikdinz wat openhouse jemput la KL ekkk...

    puteri1 : selamat hari raya, maaf zahir dan batin daripada aku, nazri, yoyo n yaya..

    p/s : kalo tak bz insyaallah ptg esok aku dtg la umah ko...ko pun jenguk laa umah aku...aku raya ketiga kot br balik ke chenor.

    RM : ok lah..esok kita jumpa kat kg ekkk...

    BalasPadam
  8. Salam lebaran Utk kasih Latifah sekeluarga!!Mohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa!!!

    BalasPadam
  9. insyallah, akan di war-warkan....

    BalasPadam
  10. mama risyiana : Maaf laa..lewat lak check blog.Maklum la bercuti sakan... apapun selamat hari raya gak lak untuk maks sekeluarga...

    cikdinz : akan ku tunggu...

    BalasPadam