Ahad, 28 Oktober 2007

Citer Raya Part 2 : Layan Open House la Pulok....

Lepas puas beraya di kampung halaman sendiri... la ni sibuk pi beraya ke umah kengkawan la pulak... Muehehehh..... Memenuhi undangan daripada kengkawan... raya kan sebulan.... mmg santak sampai ke penghujung syawal nampaknya....

Sabtu lepas aku dapat 3 undangan... 1 drpd cousin aku n 2 lagi drpd kwn sepejabat... Undangan dipenuhi bermula ngan umah cousin aku di Bandar Kota Seriemas di Nilai... sampai umah dia dekat2 kul 4 ptg dah... Maklum la tak pernah sampai lagi ke tempat nih, so kene mencari la sket... Sampai jer, perut mmg tgh lapar... tgk memacam plak menu... tapi den sebat jo semuanya.... ader nasi putih dan lauk pauk..ader bihun, tauhu sumbat dan memacam laa...tapi yang aku paling nak rasa... lemang ngan rendang... cousin aku nih baru kawin..so dia buat makan2 ni jemput sedara-mara yang dok berdekatan dan kawan2 yang rapat ngan dia&suami la... best laa..bila dapat jumpa ngan bapak saudara, mak saudara dan cousin... rasanya ade 3 family jer..family aku, family pak chek ( abah cousin aku nih ) n family ayah cu.

Dah jenuh melepak di sana, we’ll pun berangkat pulang ke seremban... sampai di seremban, we’ll ke destinasi seterusnya di Taman Suliana 2. Umah opismate, Kak Rohaizah & En. Hashim (2-2 satu opis)... menunya agak menarik gak...nasi beriani dan lauk pauk, bihun, nasi impit dll... memandangkan perut dah penuh sbb melantak kat umah cousin td tak hengat dunia..so makan skit jer laaa... baru 2 umah perut aku dah sendat dah... tak lama kat umah diorang... dekat2 kul 7 we’ll mengundurkan diri.... sebelum balik umah pick up adik aku kat stesen komuter seremban dulu.. pehtu baru balik ke rumah... Malamnya, ade satu destinasi lagi... Mandi dan rehat sekejap we’ll kluar balik... di rumah kawan aku, sahar...we’ll di jamu dgn mee kari... sembang2 pun dah dekat kul 10 lbh baru balik. Sebenarnya dah beberapa tahun aki tidak berkesempatan untuk beraya ke rumah dia. Time nak beraya jer, byk laa halangannya.. Balik rumah terus jer ZzzzZzzzz... esok pepagi kena bangun.....

Ahad plak..kengkawan opis hubby datang beraya.... Pagi2 aku dah ke pasar… Menu aku ari tu aku buat mee kari jer… lepas jer membeli bahan2 nya, maka bersilat la aku memasaknya… memula tuh cadang nak wat mee kari ngan nasi impit kuah kacang.. tapi adik aku awal2 dah reject kn menu tuh...dah muak katanya... so aku Cuma teruskan buat mee kari jer.... hubby kata kengkawan dia akan sampai dalam kul 12 tghari nnt... mueheehhh...hantam saja la labu...asalkan jadi mcm mee kari.... walaupun sorang2 jer tonggang-langgang di dapur...dpt jugak menyiapkan semuanya tepat pada masanya... adik aku di tugaskan utk menjaga dan melayan 2 penjahat kecik tuh... hubby plak kemas2 rumah..ewahhh...nampak cantik plak umah aku...kalo takkk...paham2 jer laaa....kengkawan hubby sampai dekat2 10 org gak laa.... ni la first time aku berkenalan ngan diorg sumer... x-housemate aku yg memula sampai ngan anak dia...dia ingat nak menolong tapi aku dh settlekan so aku suh dia terus makan jer laa…

Tengah kengkawan hubby menjamu selera, family Pak Chek aku yang on da way nak balik ke Kuantan plak singgah... Mmg aku ajak dia singgah kalo sempat… Memula tu diorg cam tak mo singgah…tapi alhamdulillah..sampai gak diorg umah aku… Sambil2 diorg makan, cousin aku kat nilai tipon mak dia bgtau…dia pun nak pegi umah aku…. Mueheheh…kecil tapak tangan nyiru akan ku tadahkan…

Lepas diorg sumer balik..dpt la aku mandi2 dan berehat2 sekejap sambil melayan anak2 yang dah mengantuk... tak lama lepas tu, kengkawan aku, Fara, Kak Ani n Adik Nabila (anak Kak Ani) plak dtg... di susuli plak cousin aku n hubby dia... meriah lerr...dekat kul 5 lbh gak laa diorg balik.. hubby kata lepas maghrib nanti maybe ade sorang dua lagi kengkawan dia yg nak dtg...

lepas maghrib...baru jer aku nak masuk ke bilik air...family jiran sebelah plak dtg.. pehtu kawan aku, Si azri satu family plak...dalam pada tu kawan hubby, abg ibrahim n family plak... n yang terakhir family kawan hubby Si Awe. Alhamdulillah.. makanan tu mencukupi dan tidak la sampai membazir... Mungkin aku tk dapat nak menyediakan byk menu... hanya setakat itu ajer laa yang dapat aku jamukan utk kengkawan... Mueheehhh..sedap tak sedap belakang kira... tapi rasanya boleh la tahan kot... ramai gak yg puji sedap..muehehehhhh....

Sebenarnya..aku bukan wat open house...cuma kebetulan kengkawan hubby nak dtg.. aku buat la lebih skit..ajak la bestfriend2 aku skali...baru sikit camnih pun aku dah rasa nak tercabut betis.. inikan plak kalo open house....pengsan aku gamaknya... hubby pun dah lama berniat nak jamu kengkawan dia...

Rasanya hujung minggu ni...aku ader 2 lagi jemputan utk open house... Mueheheeh...tak susut2 laa badan aku nampak gayanya....waaaaaa......

8 ulasan:

  1. wuishhh...sakan ko bersilat kat dapur yerk...nanti2 ader masa rombongan dari kl lak nak dtg wat lawatan kat umah ko, boleh? tapi lawatan yg ader mkn2 gak tau...hehehehe...takat goreng mee, kat kl ni pun melambak...

    BalasPadam
  2. rombongan dr kl??? boleh sesgt...silalah..silalah.. insya allah..nanti aku sediakan... aku mmg suka sesgt org dtg umah.... bgtau laa bila nak dtg ekk... ajak la fiance ko tuh dtg skali..

    BalasPadam
  3. Tu ler..masa bulan pose tuh ler nak cover berat badan yg bakal mendatang masa raya dgn OH2 semua tuh..he.he.he...

    BalasPadam
  4. btul tu.. sbb tu la bila hari biasa nih kalo tk de aral saya cuba puasa.. di samping mengganti pose..dpt la mengurangkan kadar makan...

    BalasPadam
  5. wah..wah sakan nih..tapi memang seronok ajak orang datang umah ni kan...mana gambornya nak tengok

    BalasPadam
  6. GAMBOR???? MANA ADER AKU AMIK GAMBOR PUN...MAAP LAA..

    BalasPadam
  7. tak jemput jiran dtg pun.
    apa ni...

    BalasPadam
  8. hihiiii...buat lain appointment laa... sbb bukan wat open house... secara kebetulan jer nih... nak dtg silakan... habaq awai2...kalu tk mkn biskut koring ajo laa....

    BalasPadam