Isnin, 23 Mei 2011

SIBUKKAH AKU????




Sibukkah aku?? Jawapannya sudah pasti aku sentiasa sibuk...
bertambahnya seorang lagi keluarga menyebabkan kesibukan semakin bertambah...
tapi dalam sibuk-sibuk aku sempat lagi lah aku menyibukkan diri dgn fesbuk...hehehe..
yg tu paling senang nak meng'update' satatus terkini.... 
Semenjak menjadi surirumah selama 3 bulan ni memang dunia aku disibukkan 
dengan kerja-kerja dirumah yang tidak pernah habis-habis...


budak tecik ni pun dah berumur 1 bulan 20 hr ketika entry ini dibuat... 
dah mula pandai meragam skit2..
pantang aku bergerak mula uk ek..uk ek..
hobi dia bergayut je... kalo boleh nak melekap je ngan aku..
parah kalo aku dh masuk keje nanti..
tp setakat ni dia memang tak banyak ragam langsung...
setakat menangis sikit-sikit tu biasalah..


ini kakak.. tahun ni dah nak masuk 6 tahun.. 
dia memang xcited dengan adik baby...
walaupun dia dah faham
 tapi adamasanya dia buat-buat tak faham. 
pantang lepa skit ada je kerjanya nak mengerjakan si kecik ni...



ini pulak kak ya.. umur kak ya dah masuk 4 tahun lebih dah... 
kira tahap dah puas lah jadi baby ibu..
so faham-faham ajelah bila status anak bongsu
telah bertukar...
walaupun menyayangi adik baby tapi dialah kaki buli no.1
memacam benda dia buat kat si kecik..
tahap baran naga berapi aku bila dia meletakkan bantal LOVE
ke atas muka si kecik...
lain-lain hal toksah cakap..
kadang-kadang disumbatnya jari dia dalam mulut si kecik..
bila hamba allah ni menyonyot je dia tergelak-gelak..
memang dia ni tak boleh lepa...ada je kerjanya...
sekalipun dia dah mempunyai adik dia tetap membahasakan dirinya
sebagai 'ADIK:.....



3 Bunga Di Hati Ibu....
Biarpun masih belum memiliki seorang pun si bujang senang..
tapi alhamdulillah, aku bersyukur kerana
aku diberikan zuriat yang sihat dan sempurna segalanya...
Bunga2 ini penyeri hidup aku..
Bunga2 inilah racun aku...
Bunga2 ini jugalah segala-galanya untuk aku....
Bunga2 inilah membuatkan dunia aku menjadi sibuk....
Bunga2 ini lebih takut melihat airmata aku 
berbanding dengan leteran dan juga kemarahan aku..
walaupun mereka masih kecil tapi 
setiap titik airmata aku amat difahami oleh anak2 ini..

Biarpun kepenatan itu terasa berganda, tapi aku menganggap itu sebahagian daripada tanggungjawab aku terhadap amanah yang telah Allah kurniakan kepada aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan