Khamis, 18 November 2010

SALAM AIDILADHA 2


SALAM AIDILADHA... Hari ni dah pun masuk hari raya yg ke-3 umat islam menyambut hari raya korban atau edhuladha...

~ Ketika ini aku masih lagi berada di kg.. bkn bercuti tp ber'mc'.. cuti tahunan aku semuanya dah selamat digunapakai dgn jayanya...

~ Rasanya ramai yang tidak mengambil cuti panjang sempena edhuadha ni kan... rata2 ambik sehari dua sahaja... tp kepada cikgu2 ke budak2 sekolah ke seronok lah jugak sbb cuti sekolah dah pn bermula..

~ Raya kali ni mak aku seronok sgt..apataknya baru kali ni kelima-lima anak2nya dpt berkumpul semuanya.. yang x de cuma la hubby aku... dh berapa tahun asyik x cukup korum jer... alhamdulillah, raya korban kali ni , ramai org memberi sedekah daging... mmg byk lh... tambahan pulak adik aku diajak membantu untuk membuat korban ... ada yang memberi daging, organ2 dalaman dan tulang2... rasa nk pitam tgk daging byk sgt...hehehe.... aku bab memasak mmg suka.. tp bab mkn tu aku kurang2kan skit la.. maklum le aku ni kan berpenyakit...byk2sgt kang mahu aku dok terlantar kt hospital.. kesihatan kene jaga jugak...

~  Hari esok (sabtu ).. kt kg aku ada buat majlis korban.. dgr khabarnya seekor unta disumbangkan oleh ADUN chenor dan Ahli Parlimen Maran.. nk gak kn aku merasa cmne rasa daging unta tu...huhuhu... alang2 dh ada ni baik pi merasa.. bimbang esok aku teremngidam..jenuh plak hubby aku pi mencari nya....

~ Cerita yang laginya.... cuti sekolah dah pn bermula..maka jemputan ke majlis perkahwinan pun mula memenuhi jadual... jemputan yang terkini buat aku adalah majlis perkahwinan rakan sekolah aku. Insya-allah..kalo berkesempatan aku akan pegi.. kg dia ngan kg aku tak jauh mana pun... dan yang sedang menunggu pula adalah kenduri kawin sepupu aku... yg ni pn wajib kene pegi... aku bkn apa seronok sgt kalo sepupu-sepupu aku kawin... sbb time ni kitaorg dpt berkumpul ramai2....

~  kepada yang bercuti..SELAMAT BERCUTI... kepada yang bekerja .. SELAMAT BEKERJA.. ahaks... mkn daging korban jgn sampai terkorban...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan