Ahad, 14 November 2010

BUANG SESAWANG

~ Ouchhh..bknyer sawang2 yang bergayutan...hikhikhik..apataknya dh berbulan2 teratak aku ni dibiarkan sepi.. sedihnya tgk.. aku tetiba rindukan saat2 berblog zaman dolu2...masa fb blum pn ada laie...kt sini le tempat aku meluahkan apa2 sahaja...

~ Walaupun dah dicat baru, ia tetap nmpk sepi... hilang seri org kata..

~ sedar tak sedar dh hampir setahun aku bertugas ditempat baru.. alhamdulillah aku semakin serasi dgn kerja2 baru itu...kata org lama diorg dh bosan buat perkara yg sama... tp bg aku yg baru ni mungkin rasa sedikit teruja sbb byk benda baru yg aku kene bljr... aku ni plak jenis bljr nk kene faham...br ler rasa seronok utk membuat kerja2 itu.. oooo bidang kerja aku??? buat peta secara 3D...

~ laaa...aku br je planning nk ambik ptk2.. tup2 ptk plak dihapuskan..ish..ishh... terbantut hajat aku.. aku br je nk familiar dgn bidang kerja yg baru ni..so aku blum berani mencuba utk mengambil exam tu sblm ni... apa nk buat... ke aku nk try ambik KPSL plak ker?? mcm bagus kan... rasa aku sejak ptk diperkenalkan dah x ramai org berminat nak ambik KPSL... aku pn sempat sekali g exam... adalah satu paper aku lulus dah..

~ nk sambung bljr??? mmg ler berkobar2.. bila tahu dh ramai kengkawan yg dari sijil ke diploma, dr diploma ke ijazah...malah dh ada yg sambung ke peringkat master... bila lah ye aku pulak berkesempatan untuk menyambung bljr... nk buat PJJ je la kan... hajat hati... kalo nk lakukan seme ni kene bulatkan tekad... br lah menjadi apa yg dihajati...kalo stkt sembang je x ambik tindakan x guna jugak...

~ tup2 tiba aku peknen lagi...yg no.3 plak... bkn x ready,kali ni ready... cuma gap dia lama gk la... ye lah aku stop ambik sebarang bermula disember 09...bulan julai 10 br le lekat... alhamdulillah.. sure la kali ni aku ngan hubby mengharapkan seorang anak lelaki plak... tp semua tu aku terima je skalipun yg kluar nnt girl jugak.. x kisah la janji sihat sempurna... seperti biasa 3 kali peknen 3 kali lh jugak aku aku disahkn ada penyakit2 tertentu... kakak dulu BP tinggi..pastu Yaya plak gula tinggi...ha kali ni blk semula tekanan darah tingggi... tu yg membuatkn aku mls je nk peknen... tp bila anak2 dh besar skit mula lah tingin nk ada ank lg... manusia oh manusia... tk penah cukup dgn apa yg ada...

~ ok lah kita stop dulu utk kali ni... penat sungguh hari ni membersihkan sesawang tu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan