Isnin, 23 Februari 2009

'SEEKOR'

Umur KAKAK skang dah masuk 3 tahun 2 bulan.... kadang2 macam2 perkara yang dia buat... namanya pun tengah nak membesar... pastu lawan gaduh ngan aku ngan adik yaya...

Mulut dia tu mmg ada masanya buat aku geram jer... tapi kadang nak gelak pun ada... perkataan yang menjadi habit dia 'bodoh'... yang tu mmg aku rasa nak cili2 ajer mulut dia... dah puas marah, aku bagitau la dia baik2... perkataan tu tak elok.. tapi ntah ler dia paham ke idak.. masa aku cakap dia angguk.. tak lama lepas 5 minit sebut balik...

Yang buat aku nak nak gelak kekadang tu tentang penggunaan perkataan... ari tuh ada sumi jelly kepunyaan dia kat tangan aku... dia cakap, " ibu.. kakak punya kat ibu tu ada seekor lagi kan???"... pada dia, 'seekor' tu menunjukkan satu... Jenuh ler aku explain kat dia... tapi tu lah.. dia angguk esoknya dia cakap macam tu gak....

Insya-Allah, satu hari nanti dia akan faham semuanya tu....

5 ulasan:

  1. Budak2 mmg mcm2 karenah nye...saya plak 3 hero nak kena layan hari2...bayangkan lah...

    BalasPadam
  2. tu lah..kdg2 saya takut sgt kalo tak dpt didik diorg sebagaimana emak saya mendidik saya adik beradik... sekurang2nya lah...

    BalasPadam
  3. hehehhh..macam2 ya kak??anak buah qaseh mmg btl2 umie dia tenyeh cili kat mulut..lepas tu terus x cakap lagi dah..takot..

    BalasPadam
  4. Qasey.Darwisy : stkt ni akak tk sampai hati nak cili kan.. tp kalo tak berubah lagi..nampaknya kene gunakan pendekatan camtuh gak lah.. jgn tak tau.. akak dulu pun kene tenyeh cili ngan mak akak sbb cakap 'bodoh'

    BalasPadam
  5. like mother like doughter kot eh...? memang nak kena cili tul la tuh... aku rasa better anak ko gi taska kot...ada pembelajaran...cepat belajar bebudak zaman sekarang ni...

    BalasPadam