Isnin, 29 Disember 2008

Sekadar Cerita Ceriti Sahaja..

aku mmg malas tahap gaban nak meng'update' blog.... hari ni aku rajin skit... sambil baca entri kengkawan aku tinggalkan komen... biasanya aku sekadar baca jer... itu bila tahap malas menaip mmg dah tak boleh nak buat apa dah..... pastu aku mengantuk jer... lagi ler aku malas nak menaip... tapi lately ni aku mmg rajin layan buku citer... aku ni nak menghabiskan membaca buku citer sebuah pun mengambil masa berbulan2... tapi kalo citer tu masuk ngan kepala otak aku... ha.. sehari pun aku leh selesaikan....

Keje hakiki aku kat opis idak lah terlalu bnyk.. tapi dah cukup ler utk progress aku tawun dpn.. almaklum ler utk tawun ni SKT dah bagi.... nak kata tertekan sgt pun tak lah....

Anak2 aku dah pun balik semula ke sisi aku... sian mak aku.. dia mmg berat hati nak melepaskan anak2 aku... tapi apa boleh buat... kesihatan dia sendiri pun tak mengizinkan utk menjaga kedua2 anak aku tanpa pertolongan drpd adik2 aku... so smlm adik aku pun dah mendaftar kembali ke UKM untuk semesta yg terakhir.... mudah2an adik aku akan berjaya mendapatkan Sarjana... kalo tak de aral dia akan tamat belajar bulan Mei tahun depan.....

Dalam pada tu.. Negeri Sembilan tempat aku mencari rezeki telah pun bertukar tampuk pemerintahan kerana Kemangkatan Yam Tuan Besar Almarhum Tuanku Jaafar pada 27hb Disember.... Tempat baginda digantikan dgn Tuanku Mukhriz Tuanku Munawir...

Ok lah... cuti 3 hari lepas aku pi ke Kuala Gandah di Lanchang... iaitu tempat perlindungan Gajah... dan jugak ke Air Terjun Teladas di Maran... tempat tidaklah begitu jauh daripada rumah aku.. tapi aku tidak pernah sekali pun menjejakkan kaki ke tempat2 itu...... Nanti aku masukkan entri nya....

Tak lupa jugak... Salam Maal Hijrah buat semua... semoga Tahun 1430 Hijrah ini memberi seribu makna kepada kita... apa Azam korang tahun baru nih???? Nak tambah anak ker??? Nak sambung blajar ker?? atau nak menguruskan badan???? ( ni soalan bukan utk korang tapi utk aku).... Hahahahaha.....

7 ulasan:

  1. hahah...kurus badan ye...? gemuk ke kurus..janji hati senang...cukup.... nak diet ni dari setahun ke setahun nak diet..tapi tak kurus2 gak...hiks...(bukan tuk ko..tapi tuk aku...)

    BalasPadam
  2. huhhu aku pon tmpng nk giler jage ank ko... mmg da di cop jadi tarzen gaknyer aku ni dek jiran tetangge...pepun maceh doakan aku berjaye... aku dah berpindah randah.. so cek ki dout..

    BalasPadam
  3. puterisatu : btul tuh... sbb hati senang ler aku takut.. takut nanti kesihatan aku plak yg ko... tu jer niat aku nak kurangkan berat badan.... aku ni bkn nyer tatau... tapi tak kuat semangat... hari2 dok belasah ais...

    dik nun : skang ni aku plak balik semula jd tarzan... aduih.. pening pala layan yaya ler.. skit2 tak nak 'awan'... kuat merajuk plak tuh...

    BalasPadam
  4. huhuhu....camtu la melayan karenah anak2 millineum...jgn ko 4 branak betul2 jadi tarzan nanti sudah laa.....

    BalasPadam
  5. RM : blum lg lah sampai thap tu... hahahah.... anak2 mellenium... mmg mengkagumkan.... ader jer idea bg mak bapak nya jd pening....

    BalasPadam
  6. nak kurus badan??? senang jer makan laa hati berulam jantung atau bermadu he he he he h eh he he he

    BalasPadam
  7. fadh : yg tu??? eiiii... tak sanggup koi... laki aku tak de bising pun aku gemuk... sbb dia kenal mmg aku dah bulat camnih.. cuma sbnrnya utk kesihatan...

    BalasPadam