Selasa, 18 November 2008

TRAINING TAK PAKAI PAMPERS TAPI......


My lovely daughter, KAKAK .... skang tgh training tidak menggunakan pampers lagi... dulu weekend mmg aku ajar tapi rasa penat dibuatnya... sbb dah terkencing baru nak bagitau... Beberapa minggu lepas kat rumah Mak yang jaga diorg ,dia mintak tak nak pakai lagi... Akak tu ikut kan lah dengan syarat jgn buang air merata2.. Mungkin ckp akak tu dia lebih dgr drpd ckp aku....

Nak dijadi kan cerita masalah buang air merata2 tu dah selesai... timbul plak masalah baru... dia tak nak buang air besar kat toilet... buang air kecik tak de mslh... mungkin dia tak selesa ker...walaupun aku tunggu kat toilet pun dia tak nak gak... dan aku perasan bila malam aku pakaikan pampers sbb takut masa tido kang habis dia kencing, pastu mesti dia membuang air besar nya.... aduihhh.... skang ni dia ckp ngan aku nak pakai pampers sbb nak berak...

BUkan ler aku nak berkira... tapi buat apa beli pampers mahal kalo setakat guna nak buang air besar... so aku bincang ngan hubby belikan pampers yg paling murah...just untuk buang air besar.. sementara dia nak belajar buang air kat toilet... mslhnya pampers yg ada size XXL cuma huggies ngan drypers jer...kat kedai area umah aku nih... sementara nih terpaksa ler aku belikan size XL....

Macam2 hal....aku penah la tanya kawan aku yg anak dia sebaya ngan aku... pakai pampers lagi ker tak?? dia jawab..pakai...sampai satu masa nanti dia sendiri yang tak nak pakai... so aku rasa teori tu btul gak.. sbb kakak sendiri yg menolak tak nak pakai pampers....

3 ulasan:

  1. Hiks...si kakak ni dah sama besar ngan mak ayahnye dah ye...semangat tul dah...dulu cekeding je... Dah besar si kakak dah tak yah pakai pampers...leh la kasi adik sorang lagi..hiks...

    BalasPadam
  2. ko pakaikan dia plastik beg ajer la senang kat montot dia tuuu...hehehehe....

    BalasPadam
  3. puterisatu : hahahah... nak training ni pun menguji kesabaran aku btul... nak bg adik sorang lagi??? tunggu 2010 lerrr... anak aku mmg tk memilih makan... kecuali sayur jer dia ngelat skit...


    rm : tu pasal ler skang aku pakai kan dia pampers yg paling murah skali... tak ye lah sampai bila plak nak mem'buang' dlm pampers.. tapi ko tau.. anak opismate aku dulu sampai umur 5 tahun... pakai pampers sbb nak berak... maknanya kes2 anak aku ni mmg penah dialami oleh org lain gak...

    BalasPadam