Selasa, 4 November 2008

KAKAK..... yg banyak mulut...







Lagi sebulan budak si KAKAK ni bakal menyambut ulangtahun ke 3. Aku belek2 kalander tarikh besday dia jatuh sehari sebelum hari raya qurban... ermmm..elok sgt ler tuh..dah tentu ler aku kat kg masa tuh... tak pernah aku berkesempatan untuk belikan kek untuk dia... masa dia setahun aku tgh sarat peknen dik yaya. masa umur 2 tahun plak... terpaksa dok dlm banjir..so moga2 tahun ni dapat lah aku hadiahkan dia sebiji kek ker... lagipun dia dah besar sket..tentu lah dah pandai...
Tapi mmg pandai pun... mulutnya Ya Rabbi... mcm org tua... pening kepala aku... kuat men'sound' org... aku ler yg slalu kene sound ngan dia... Jgn sekali2 kalu aku naik keta tak pakai tudung siap ler dia tanya aku.. "ibu.. apsyal ibu tak pakai 'tekung' (tudung)....? Kdg2 dia nampak aku pakai tudung yg sama lebih dr sekali pun dia tegur.. " ibu ni berapa kali nak pakai tekung ni?"...
Jumaat lepas aku beli sotong... malamnya aku nak goreng mee... aku kluarkan 2 ekor nak wat rencah... pg besoknya aku masak nasi lemak n wat sambal sotong... masa aku tgh potong sotong tu dia dtg menyibuk sambil men'sound' aku... " ibu ni berapa hari nak masak sotong..." eiiii..geram sungguh aku ngan mulut dia.. aku pun tak tahu ler dia menurun dr saper..dr aku ker dr hubby..hahaha... tapi aku rasa bab men'sound' tu dia menurun dr cik teh dia...
Tapi kdg2 ada gak perkara yg buat aku tersentuh ngan dia... aku minta tolong dia ambilkan bakul nak letak kain baju yg dah siap dibasuh.. tapi dia siap tolong aku kluarkan kain baju tu dr washing machine... harap2 sampai dah besar pun dia boleh tolong aku... kalo aku sakit ker...sedih ker dia mmg prihatin la ngan aku...
Satu pagi tu..dia tiba2 ckp ngan aku..." ibu.. kakak syedih laa..." aku tanya naper lak dia sedih.. dia jawab apa... " syedih...sbb abah tak balik lagi..." terkedu jap aku pagi2 buta.. mungkin minggu lepas dia tak puas bermanja ngan abah dia kot...
Apapun aku bersyukur... dia dan adik yaya... membesar dgn sihat... ( bukan setakat membesar dgn sihat aku rasa...dah terlebih besar...waaa..pening kepala aku nak cari baju size dia...la ni kene cari size umuq 5 tahun).. Nak buat mcm mana dah abah ngan ibunya dah bersize giant... dulu org slalu komplen.. ibu ngan abah bkn main sihat..anak2 cekeding belaka... nah ko skang baru ler org ckp anak KHAIRUL RABIHAH ngan MOHD NAZRI... baru le btul...


8 ulasan:

  1. wekekekeke...kelakor jerrr bab ko kata ko somi isteri bersize giant tu...alaaa, ko dulu kecit2 keding jugak...start mak ko bukak kedai yg badan ko tu naik mendadak tuhhh, huhuhuhu....anak ko peramah terlebih yerkkk...anak aku nanti mesti diam membisu kan, mak ngan ayah nya camtu...wekekeke....

    BalasPadam
  2. biler nak rasa ade anak prmpuan plak...dah 2 hero nie...harap2 bln 12 nie dapat girl laa plak

    BalasPadam
  3. rm : bkn sbb mak aku bukak kedai sgt..sbb masa kecik aku aktif..kan sek.men. aku tak aktif bersukan lg...balik sekolah jer membuta..mana taknya bdn naik melantun2... sbb laki aku pun jenis peramah...anaknya lagi peramah..sampai aku plak naik segan..seme org ditegurnya...

    fadh : tak pi scan ker??? petua org dulu2, pi curi brg2 lama kat rumah org yg ada anak pompuan ker.. tudung periuk lama, daun pisang la...kata org tua2 laa... hahaha... tak jgn pi ambik kat rumah org yg tk kenal..kang tak pasal2 harus kene belasah...

    BalasPadam
  4. susah cari size dah ye...teringat masa gi kenduri cukur jambul anak adik Dah...anak ko dok pakai baju t-shirt seksi...tarik sana sini nampak tarik sini sana nampak..dah serba salah pulak nak tarik mana satu...hiks...nak gelak pun ada aku tengok peel anak ko tuh...

    Anak ko tuh...bangla ajak jenjalan pun dia ikut tengok gaya tuh...hiks...anak aku..jangan harapla orang tak kenal dia nak ikut...kirim salam dulu! hiks...

    BalasPadam
  5. puterisatu : padahal baju tu aku beli tahun nie... tahun ni diorg membesar dgn jaya btul...

    dia mmg pantang org pelawa jenjalan.. kalo org tk offer pun dia yg nak ikut.. tp jgn harap ler aku nak bg...

    BalasPadam
  6. hohoho..mulut budak2 mmg mcm tu..lagi2 kalau rahsia cpt jea tebongkar..hish..

    BalasPadam
  7. qaseh : btul tu kasih.. pasni dia lagi besar lg ler tk leh nak citer hal secret2... ni pun asyik mengadu memcm jer...

    poyotito's : mmg homeh pun...bercakap jer.. sampai nak tido pun bercakap lagi.. siap kene marah lagi dek koi..

    BalasPadam