Selasa, 14 April 2009

Kisah Si Permaisuri...

Amboi.. kemain lagi tajuk n3 aku nih... Apa plak Yaya ni di kaitkan dgn permaisuri... spt yg sedia maklumlah Qaisara tu maknnya Permaisuri... So sajer jer aku letak tittle tuh... Skang ni Permaisuri aku ni dah berumur 2 tahun 3 bulan... Budak tengah nak membesar, lasaknya tok sah cakap ler.. dia ni kalo bleh seminit pun tak leh dok diam... Dok dalam keta pun dia tk leh nak diam... bila seat keta direbahkan... biasanya utk diorg tido ler.. (aku biasanya akan jd mem dok blakang)... boleh dia main gelungsur2 plak... mahu tak menjerit aku.. ye lah, mana tak risau... abahnya tgh bawak keta... kang dibuatnya ter'brek' emengency ke apa... mmg dia suka ler buat benda2 yg adventure yang membuat jantung aku ni berdenyut laju... dia langsung tak pernah serik walaupun dia sakit sbb buat mcm tuh... ekceli dia mmg berbeza dgn si kakak.. kakak ni kekadang jer buat 'babil'... selebihnya dia dah bleh dok diam... cuma mulut dia jer lah... pot pet- pot pet... Dulu pun kakak tak lah se'hyper' budak permaisuri nih... yg mana membuat suamiku sentiasa mengesat peluh menahan marah... hahahah.... tp kalo hilang sabar tu kene gak... Udah ler tuh pandai mengadu dah ni... dia ckp " ibu, abah pukul kakak".. Dia ni suka membahasakan diri dia kakak....

Satu lagi dia ni suka menyanyikan... aku pun tak tau apa yg dia nyanyikan... yg aku perasan dia akan menyanyi penuh perasaan dgn ayat depannya " Aku..... " suara dah ler kuat... mcm2 bendalah jd mangsa untuk dia buat microphone... kabel komputerlah... penyambung vakum lah... Ada satu malam tu aku tanya dia " Adik kalo bunyi.....

1. Lembu - dia jawab " Moooooo... " sambil picit hidung

2. Kucing - dia jawab " Meoww... "

3. Ayam - dia jawab " Kok kok..kok kok.. "

4. Dan yang last, burung, tahu dia jawab.... kakak tua.... eecum..eecum (letcum..letcum) ulalaa....

Puas aku menahan nak gelak.... hai loyar buruk punya anak... aku dah ajar dia, kalo bunyi burung tu cip..cip...cip...


ni 'peace' pesen qaisara...

tgh syok melanding atas tilam... itu time baik.. kalo tak abis di lompat2nya

dekat pasaraya dekat umah pun leh posing lagi...

diorg berdua nie.. pandang jumpa benda alah nie... mesti xcited... dr jauh dah menjerit.

Qaisara ni kulit dia mmg agak gelap ler berbanding ngan kakak.. tapi ramai org ckp dia cantik... especially org cina... seme org cina ckp dia cantik.... rambut keriting dia tu seme dah org kabo cantikk.. hihihih hairan plak aku... bdk yg tak mo sikat rambut ni yg org puji cantik... ala.. sebenornya aku pun tumpang bangga org cakap anak aku cantik.. mueheahaha.....

p/s : mak aku masih lagi kat wad.. minggu sampai pembedahan nanti...

4 ulasan:

  1. RM : budak tu paling cerdik mengenakan ibunya....


    Puterisatu : budak tu cantik ikut ibu dia... hahahah...


    Fadh : budak tu tembam pun ikut ibu dia... muehahahah

    BalasPadam