Selasa, 29 Mac 2011

MASIH MENUNGGU... MINGGU TERAKHIR SUDAA...

30 March 2011 ( Rabu ) ~ Usia kandungan aku dah pun 39 minggu 3 hari . Cuma tinggal tak seberapa hari lagi nak menjangkau ke 40 minggu. Penantian itu satu penyiksaan benar rasanya. Keadaan aku memang teruk skit la masuk minggu2 terakhir ni.. badan2 semua sakit.. nak2 lagi dr pinggang ke bawah... hai rasa nk tercabut rasanya. Ada masanya aku sampai menangis sbb x tahan sgt dh rasanya... Mengadu pada hubby aku?? ermm..lbh baik x pyh... Yang paling merisaukan aku ialah bila aku akan di admit kt wad nanti. of coz le hubby aku akan jd kelam kelibut dibuatnya... mana nak uruskan aku lg..mana nak uruskan anak2 lg.. ye lah, kt sini aku x de sesapa. Ada kawan2 dh offer nk jaga anak aku kalo aku masuk spital.. tp cmner lak diorg nk g keje kalo aku letak ank2 aku kt umah diorg... ermm susah juga hati aku ni.. sbb tu kalo sakit skit2 tu aku buat2 mcm x sakit je selagi blum keluar tanda2 yang memungkinkan aku untuk di admit kt wad. Walaupun hajat hati tu x nak menyusahkan sesapa...

Tapi by hook or by crook... pada 2hb April ni aku tetap kene admit kat wad.. and then pada 3hb tu tetap kene bersalin. Reason aku kene bersalin x boleh lbh dr due date sbb aku ni ada simptom2 yg boleh membahayakan kesihatan aku dan baby... cm tekanan dr tinggi dan juga kandungan gula tinggi...

kalo sehari dua ni aku belum bersalin bermakna aku tetap akan kene bersalin secara induce lagi buat kali 3... induce normal x pe..jgn sampai kene ceasar dh le... takotttttt....... nampaknya x merasa lah aku nk merasa contraction secara normal lg... tk kisah la mcmana pun..janji aku dan baby selamat kedua2nya..

Hubby aku kata hr jumaat ni nk blk kg jap... nk pi ambik mak aku... huhuhu... bimbang gak aku..tetiba kalo aku ikut dia balik kg terbersalin plak aku dlm kete ke...hehehe... ke aku nak suruh dia ambik hari sabtu tu lps aku di admit..ok gak kan??? tp terpulang pada dia la..mana2 pun...

Besok, hari khamis adalah check-up aku yang terakhir kt Klinik AU2...

Aku stop kat sini dulu... nak tunggu babu jual roti plak... smlm suruh hubby beli dia lupa... kene lah aku tunggu babu tu.. stock makanan kudap2 dah abis... yaya hidup dia mmg dgn roti.. muncung panjang sedepa kalo roti x de...

3 ulasan:

  1. apapun.. semoga dipermudahkan segalanya... alah c-ser pun ok per... huhuhu.. aku 2 kali c-ser... tak de apalah... hahahah... bunyi je macam mengerikan.. tapi ok je.. gegegeg...klu diberi pilihan aku nak c-ser je.. senang.. takyah seksa diri...

    BalasPadam
  2. cik de.. aku seremm lps c-ser tuh... kalo nengok org yg dh abis bius terr... takot aku... member aku lak kene, bius x aktif lg doktor dh toreh perut... huuuu...ngeri aku... ye la, kalo terpaksa nk buat cmner.. apapn biarlah semenya slmt...

    BalasPadam
  3. aku pun sekarng 39 minggu 3 hari... waiting 4 t time.. first bby c-ser. kalau ikutkan nie pun nak c-ser je..

    BalasPadam