Isnin, 16 Julai 2007

tanpa mak di sisi2...

Weekend, minggu pertama tanpa mak di sisi....

Sabtu : My hubby ikut kawan..wat part time. Aku ngan anak2 lepak kat umah. b/fast wat roti goreng telur ngan kakak. Kemas2 rumah yang dah mcm kapal hampir karam tuh… bila dpt anak2 tido 2-2 skali baru la memasak untuk mkn tghari.itupun masak nasi ngan wat sup kaki ayam…

Dalam kul3 hubby balik. Dia ajak bwk anak jenjalan.. dia suggest pi PD. Ajak mandi laut... eeiiii…aku ni malas nak mandi laut…bukan apa tak suka muka jadi gelap…muka aku baru jer nk ok… last2 dekat2 kul 5 baru keluar. Memula pusing2 kat dataran senawang… pehtu baru la gerak ke PD… bebudak ni…awal2 lagi dah melentok..kene aircond…camtu laa…

Sampai PD, singgah jp kat pasar malam kat telok kemang. Beli makanan skit,ingat nak lepak dataran telok kemang.. sampai2 kat saner...urghhhh...suasananyer sungguh memboringkan..tak de menda pun...rasanya tak sama suasana 2,3 taun lps... rasa mcm nak mkn kat umah jer...lps makan mknan yg di tapau...terus gerak balik...aku dalam keta dah mamai... anak2 apatah lagi.. sampai umah terus jer zzzzzzzz anak beranak.

Ahad : we’ll terbabas...skali tengok dah siang...hubby tk sempat ikut kwn wat part time.. so aktiviti aku ari tuh..melipat kain sampai ke ptg. Mencuci kain baju. Menyapu sampah dan kawasan yang sewaktu dengannya. Maklum la..bukan nya dapat wat keje satu tu skaligus.. mcm2 halangan nyer...akhirnya..dalam kul6 ptg baru la aku dpt membereskan keje2 aku..itupun setelah kakak dibawak kluar oleh hubby dan adik yaya tido... aduihhh penat nyer... dengan melayan karenah kakak...karenah adik yaya..termasuk laa karenah bapak diorg....rasanya kalu bleh lps sembahyang maghrib tu dah nak terbongkang dah....

Sekian untuk hujung minggu kali ini....

2 ulasan:

  1. mesti mak ko windu budak 2 org tu kan? tapi memula jer, lame2 nanti dah biasa la tuuuu....

    BalasPadam
  2. ha'ah...dia kata makin lama makin terasa rindu kat bebudak tuh...

    BalasPadam